.mp4 naar DVD: optimaal programma - aktueel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Wat is nu eigenlijk op dit moment een top - freeware of betaald - programma om een .mp4 bestand om te zetten naar DVD5/9 of BD?

in geval van freeware, etc. graag geen watermerk enz.

Vandaag al eerder aangegeven. Ik heb voor DVD5/9 heel goede ervaringen met het gratis DVD Styler:
http://www.dvdstyler.org/en/

Nee, geen watermerk of iets dergelijks.

Laatst bewerkt:
DVD styler ken ik, maar toch in enkele gevallen (ivm menu's) voor mij bruikbaar.

Echt een simpele tool om zo'n bestand op een DVD te zetten. Geen menu's etc.

Maar wat wil je er mee? Moet het een echte DVD layout worden die op iedere stand-alone DVD speler kan worden afgespeeld of wil je gewoon dat MP4 bestand op een DVD schijfje zetten? In het laatste geval kan je ieder willekeurig brand programma gebruiken en kies je voor het maken van een data schijf.

Je kan dan dat bestand ook gewoon naar de beschrijfbare DVD toe slepen. Dat is nog het simpelst.

Laatst bewerkt:
Maar wat wil je er mee? Moet het een echte DVD layout worden die op iedere stand-alone DVD speler kan worden afgespeeld of wil je gewoon dat MP4 bestand op een DVD schijfje zetten? In het laatste geval kan je ieder willekeurig brand programma gebruiken en kies je voor het maken van een data schijf.

Je kan dan dat bestand ook gewoon naar de beschrijfbare DVD toe slepen. Dat is nog het simpelst.

Het lijkt zo simpel, maar op dit moment kan ik geen DVD branden die op een DVD speler wordt afgespeeld. Opmerkelijk.
Dus geen menus, geen keuze opties op welke manier dan ook, gewoon een DVD die je in een speler stopt en die afgespeeld wordt.
Geen bestand branden op een DVD, dat is geen punt.

Helaas is m'n Adobe Media Encoder niet meer actief, maar zoiets dus. Hoop dat ik niet richting Freemake Videoconvertor moet, want dan krijg je van die meldingen in beeld.

Een echte DVD Layout heeft altijd minimaal 1 knop om de film te starten en dat kan simpel met DVD Styler.

Maar hoe zit dat dan met een commerciële DVD? Die begint in veel gevallen toch ook gewoon?

nb ik zit wel met een bestand van een uur dat een stuk groter is qua omvang dan DVD5. Kom ik dan toch bij Freemake videoconvertor uit?

Ik had dat nog nooit gedaan maar het blijkt dus wel te kunnen met DVD Styler.
Zie dit:
https://www.youtube.com/watch?v=CRk-XrkR8oE

Als de film te groot is voor een DVD5 kan je er voor kiezen een DVD9 te maken.
Die moet dan uiteraard wel op een DVD9 worden gebrand.

Opdrachtgever heeft gevraagd of deze voor DVDspeler (TV) gereed kan worden gemaakt.
Dus helaas geen BD of DVD9.

Heb nog wat programma's op de plank liggen, eerst conversie. Net gedaan met Aiseesoft Total Video Converter Platinum.
Even kijken...

Ok, niet enthousiast. Had hem op DVD (PAL) ingesteld, maar kwaliteit is te laag (is 2,22 Gb van 11,4 geworden).
Ook is de resolutie gewijzigd, zodat het niet beeldvullend is.
Nu voor puur DVD gekozen.

Laatst bewerkt:
Een beetje DVD speler leest ook DVD9 schijfjes.

2e optie was het ook niet.

Is dat zo? Dat zou een hele verbetering geven.
Ik zie nu geen goede mogelijkheden. Heb even gevraagd aan opdrachtgever wat voor apparatuur hij heeft.

DVD9 zal wel lukken, maar meer dan 8,5 GB kan je daar niet op kwijt.

Precies, moet dus nog steeds geconverteerd worden, maar toch...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan