Mpeg 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander_rulez

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2003
Ik heb de LG Shine, en deze kan 3gp en mpeg4 filmpjes afspelen, staat op de site.

Ik heb een mp4-filmpje gedownload en deze op mijn telefoon gezet, maar hij zegt dat het een niet-ondersteund bestand is. Mpeg4 is toch hetzelfde als mp4?

Hoe kan het dan dat dit filmpje niet afgespeeld kan worden op mijn telefoon?

Ja, mp4 is hetzelfde als mpeg4. Maar... mp4 is een containerformaat dat allerlei soorten audio en video kan bevatten. Jouw LG snapt dit dus niet. Wat je kan proberen is om de mp4 om te zetten naar 3gp, bijvoorbeeld via www.zamzar.com

Is mp4 geen muziekformaat? waarop aac is gebaseerd ofzo?

Ja, mp4 is hetzelfde als mpeg4. Maar... mp4 is een containerformaat dat allerlei soorten audio en video kan bevatten. Jouw LG snapt dit dus niet. Wat je kan proberen is om de mp4 om te zetten naar 3gp, bijvoorbeeld via www.zamzar.com

Oke, dat snap ik nog. Maar waarom staat er bij specificaties dat hij mp4 kan afspelen, als dit eigenlijk niet mogelijk is doordat het een containerformaat is? Dat is toch nogal krom en overbodig dat hij dan mp4 kan afspelen.

En is het niet zo dat je bij 3gp nogal wat kwaliteit verliest? (Ik ga dat converteren nu even proberen. :) )

Tja, het toestel zal wel een bepaald soort mp4's afspelen. Dat het niet alle soorten mp4's slikt heeft de afdeling marketing blijkbaar niet weerhouden om het zo in de specificaties te zetten... Je kan er uiteraard bij LG over klagen.

jah maar...

ik heb een nokia 6230i en heb mijn bestand ook geconvert naar een .3gp formaat en hij wil ook wel oop mijn telefoon. op mijn telefoon staat dat het bestand er wel is maar hij zecht nog steeds :(bestands formaat niet ondersteund) ik snap er niks meer van!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan