mpeg bestand te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

banjo

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
ik heb een muziek bestand van internet gehaald van 0,98 GB groot.
nu wil ik hier een vcd van maken maar het bestand kan ik niet op cd branden omdat het te groot is.
Als ik er een dvd in die , geeft de computer aan dat ik een ander schrijfbaar medium moet invoeren.
Wie kan mij helpen om dit op te lossen?
vr gr
Banjo

Waarschijnlijk is het een MPEG1 bestand.

Je kan het of in twee delen knippen (bijvoorbeeld met TMPGEnc), of omzetten naar een MPEG2 bestand. Ook dat kan mat TMPGEnc (DVD Pal laden).

Voor beide mogelijkheden kan je hier uitleg vinden http://wintips.filmt.nl/

wil nog steeds niet lukken...heb het trial programma`tje tmogenc dvd gedownload , maar telkens als ik het mpeg bestand wil open ....krijg ik de melding :the video sequence header is incorrect...wat doe ik verkeerd?
vr gr
Banjo

Waarschijnlijk heb je een versie van TMPGenc DVD author. Je moet de "gewone" TMPGEnc hebben. Dat zijn dus totaal verschillende programma's.

TMPGEnc DVD Author kan namelijk MPEG2 bestanden (bijvoorbeeld gemaakt met TMPGEnc met DVD PAL geladen) omzretten naar VOB files e.d. TMPGEnc DVD Author kan echter niet overweg met MPEG1 bestanden omdat die een andere indeling en header hebben.

ja Wim. je hebt gelijk , ik zal eerst die andere eens downloaden.
bedankt voor je snelle reaktie
Banjo

tmpg enc weer van het net gehaald.
kan alleen files naar mpeg omzetten.
waar kan ik het juiste prog. halen?
banjo

Even voor alle duidelijkheid.

Eerst moet je met TMPGEnc omzetten naar MPEG2. Dit doe je door DVD PAL te laden. Het blijft een MPG-bestand

Deze MPG kan je met DVD Author omzetten naar een audio en Video_TS map met de VOB files e.d.

Welke programma's heb je nu precies?

Wim.ik heb nu:
TMPGEnc en TMPGEnc DVD author 1.5 de trial versie

Ik vind het trouwens een ongelooflijk groot bestand voor alleen muziek. Weet je zeker dat er geen beeld bij zit.

Laten we het maar proberen. Open TMPGEnc (sluit eventueel de wizard als die opstart) en klik op video. Surf naar het bestand en open het. Als dit lukt zal het waarschijnlijk ook bij audio worden ingevuld. Klik vervolgens op de derde knop en zeg waar je het naar toe wilt schrijven. Klik op Load en kies voor DVD PAL. Als je weer terug bent op het hoofdscherm even controleren of audio en video rechts onderaan staat geselecteerd. Klik daarna op start.

nou.hele middag zitten te kl.............dvd gebrand
en jawel....alleen audio
moieeeeeeeeeeeeeeeee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan