MPEG branden in NERO 6.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

catman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Beste mensen,

ik heb wat video clips gedownload, deze zijn in het mpeg formaat. Ik heb geprobeerd om ze in zowel vcd als svcd te branden met Nero 6.0. Het lukt me om ze te branden met een mooi menuutje erbij zodat ik een keuze kan maken uit de clips. Als ik de cd wil afdraaien op mijn dvd-speler (stand-alone) dan zie ik wel het menu maar worden de clips niet afgedraaid. Ik heb het ook zonder menu geprobeerd, dan zie ik wel dat de cd afgespeeld wordt (aan de teller op de dvd-speler) maar zie ik op de tv geen beeld.
Wat doe ik verkeerd ??

Groetjes,
Olf

MPEG

Hoi Globe,

ja die heb ik op PAL staan, Nero geeft wel de melding dat het filmpje meer NTSC in zich heeft dan PAL. Ik heb toch gekozen voor PAL. Verder heb ik filmpjes toegevoegd, een menuutje gemaakt en daarna heeft Nero hem geconventeerd (volgens mij ??) en gebrand.

Groet,
Olf

:confused: Weet je wel zeker of je stand alone speler wel VCD CD's kan afspelen?

Paintje

Hoi Paintje,

ik heb even gekeken, de dvd-speler kan DVD, Video CD en CD afspelen.

Olf

Aan je reactie maak ik een beetje op dat je in de gebruiksaanwijzing heb gezien dat je DVD het kan maar dat je het nog niet werkend heb gezien :rolleyes: ( of zit ik er naast )

Wat je even kan testen is de CD in je computer stoppen en naar de CD:\MPEG2\filmje.MPG te gaan, en te kijken of hij wel in je media player wil afspelen met beeld.
Als dit wel werkt dan betekent dat dat of je DVD speler toch niet goed VCD ondersteunt, of dat de CD's van een niet zo beste kwaliteit zijn om goed door je speler gelezen te worden.
Ook kan het zijn dat het met een te hoge snelheid gebrand is, dan zou je het eens op een lage stand zoals 4x moeten proberen.

kan zo 1 2 3 niks anders bedenken :confused:

Paintje

Hoi Paintje !

inderdaad even in het boekje gekeken. Ik heb gedaan wat je zei en in WMP doet hij het wel. Ik gebruik trouwens wel een CD-RW, ik probeerde eerst een Samsung en daarna een Mmore en beiden deden het niet. Ik zal toch proberen wat langzamer te branden.

Bedankt in ieder geval !
Olf:thumb:

:) Ow als je een CD_RW gebruikt kan het ook zijn dat je DVD speler niet goed RW ondersteunt, dan zou ook kunnen proberen om een gewone CD_R te gebruiken.

Paintje

Ik ga het morgen even proberen, ik laat je nog even weten hoe het afgelopen is.

Olf:)

Paintje

Hallo Paintje,

ik heb nu een DVD-RW gebruikt van het merk TDK en nu ging het goed. Het is natuurlijk niet helemaal een juiste vergelijking DVD met CD maar ik ben er nu wel bijna van overtuigd dat het ligt aan het merk.

Bedankt voor alle hulp !!!

Olf

:thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan