MPEG op DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

harald1101

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Ik heb een tal van kleine film bestanden die ik graag op een DVD of CD wil branden om hem vervolgens op de DVD speler af te spelen.

Welk programma zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken???

Bij nero duurt het namelijk heeeeeeeeellll lang voordat alles encrypted is..:o

Heeft iemand suggesties voor een programma wat dat snel doet....:)
:thumb:

Nee, film bestaat uit frames en in principe moet elk frame ge-encodeerd worden om een afspeelbare DVD te kunnen branden. Wel kun je variaties in de tijd bereiken door de te bereiken kwaliteit van de filmbeelden lager in te stellen. Maar dat zal niet zijn wat je echt wilt. Dus, geduld is een schone zaak.

andere mogelijkheden

heeft iemand andere ideen dan hoor ik deze ook graag.

Ps: Hoe moet ik dat precies doen dan bij NERO7 cd kan ik wel vinden maar DVD niet....

Zoals Boeing_737 al zegt... alle frames moeten één voor één gedecodeerd worden, en dat duurt gewoon lang! Zeker als je al een wat oudere pc hebt. Enige oplossing is een snellere pc, maar ook daarmee duurt het lang.

DVD maken met Nero 7: kies voor "nieuw" dan krijg je een keuzemenu met wat voor schijfje je wilt branden (audio/video etc). Helemaal links bovenin zit een keuzevakje waarin je CD of DVD kan selecteren.

oke bedankt

Dus met nero is het ook mogelijk om avi en mpeg bestanden op een dvd te branden....

Hoeveel MB / GB kan ik dan ongeveer op de dvd kwijt

In Nero Vision kies je DVD-Video maken, daarna kun je avi- of mpg-bestanden toevoegen. 4,3 Gb.

laatste vraag

Dus ik hoef geen rekening te houden dat bestanden groter worden als Nero en mee aan het encoden gaat. En heeft idere versie van NERO7 nero vision.

Ik gebruik namelijk Nero7Lite

Dat weet ik niet. Als je SmartStart gebruikt moet je hetzelfde opzoeken, DVD-Video maken. Of in Alle programma's kijken, Nero7, Foto en video. En als je de avi/mpgbestanden toevoegt, wordt onderin het Neroscherm een groene balk zichtbaar, die aangeeft hoeveel ruimte er nodig is met het encoderen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan