MPlayer + win32codecs downloaden in windows en installeren in linux (offline)

Status
Niet open voor verdere reacties.

arno1991

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Berichten
151
Hallo,

hoe/waar moet ik MPlayer downloaden voor een debian systeem (Ubuntu 5.04 Hoary Hedgehog)? En hoe moet ik het installeren allemaal. Ik ken al een beetje de dpkg en de -xvf enz...

bedankt,

arno
 
Ik kreeg em op debian door de volgende regel aan /etc/apt/sources.list toe te voegen
deb http://tonelli.sns.it/pub/mplayer/etch/ ./

Ik geloof dat je dat via de gui van synaptic ook kan doen
anders:
sudo nano /etc/apt/sources.list
sudo apt-get update
sudo apt-get install mplayer
 
zal ik vanavond proberen

bedankt

arno
 
Laatst bewerkt:
hallo,

ik heb het meermaals geprobeerd op de "sudo dpkg --instal program.deb" manier en ik krijg wel in de toepassingen mplayer te zien. Nu, als ik daar op klik krijg ik niets van een programma te zien. De "skins" en zo zijn geinstalleerd...

het probleem is ook al met andere deb programma's gebeurd in de terminal terwijl het zou moeten geinstalleerd zijn zoals het moet.

wat moet ik doen?

bedankt,
arno
 
nu gebruik ik om op het internet te geraken een windows met een usb-modem van 8 jaar oud. de drivers op de cd-rom van de usb-modem zijn enkel voor windows en de linux versie bestaat voor die modem niet: dus, ik heb geen internet op linux.... netwerk lukt ook niet....

dus moet ik wel die mplayer en codecs op usb-stick downloaden via windows en installeren op linux.

bedankt,

arno
 
Ik denk dat je het beste alles uit cvs kan trekken naar je usb stick en dan zelf gaan compileren. Er zijn ook wel windows cvs clients.
Dit is alleen nogal wat werk...
Je kan ook al deze .deb proberen: http://tonelli.sns.it/pub/mplayer/ maar je loopt een goeie kans dat er allerhande afhankelijkheden zijn die niet opgelost kunnen worden.
 
dropl zei:
Ik denk dat je het beste alles uit cvs kan trekken naar je usb stick en dan zelf gaan compileren. Er zijn ook wel windows cvs clients.
...
wat is cvs???
 
cvs is een online versie beheers systeem voor softwareontwikkelaars. Om kort te gaan kan je met een cvs client rechtstreeks van internet de laatste source versie plukken van een project (laten we bijv mplayer zeggen) en dan kan je het vrij gemakkelijk compileren naar een programma. WinCvs is zo'n client voor windows.
http://www.wincvs.org/
De gebruikelijkste manier is om dat de source tree naar /usr/src te copieren en dan
cd /usr/src/mplayerofzo
./bootstrap
./configure --help
./configure --prefix=/usr/bin --alleextraoptiesdiejewiltgebruiken
make
make install
te doen. Waarschijnlijk heeft Ubuntu standaard tools als automake en gcc al geinstalleerd. In de unix wereld is het vrij gebruikelijk om programma's zelf te compileren. Meer informatie vind je meestal in de source tree onder BUILDING of REAME ofzo
 
Hallo,

Ik heb het geprobeerd maar het lukt niet. Ik krijg het wel zogezegd in de terminal geinstalleerd en ik krijg een icoontje van mplayer te zien, maar ik kan het programma niet openen.

de code om iets te installeren in ubuntu is toch:

sudo dpkg mplayer123.deb

???

bedankt, arno
 
sudo dpkg -i mplayer.deb
dan toch dacht ik
 
ja, dat had ik gedaan, ik was even de --install of de -i vergeten. De 5.04 starterguide werkt enkel en alleen met internet... maar ik heb net de debian gevonden van realplayer en geinstalleerd. Alles werkt van audio, maar video krijg ik nie :-(
 
een modem van 8 jaar oud de kans is groot dat je daar wel drivers van vind hoor.
 
maar het is dat niet hoor, ik heb nu internet op windows XP home en wil dat zo behouden...
En de modem is er een van alcatel Speed Touch USB waar ik enkel de verouderde drivers voor vind die niet werken op mijn computer. zelfs niet met de PPP configuratie of zoiets om usb modems aan te sluiten. Je moet ook kunnen inbellen, want hier in belgië heb je belgacom en telenet. Telenet is via de kabel (niet inbellen) en belgacom is via de telefoonlijn (wel inbellen) en ik zit dan natuurlijk weer bij belgacom...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan