ms 7091 ver 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs1989

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Hallo,
Ik zou mijn moederbord graag willen updaten naar een duo core, maar ik weet niet of mijn moederbord dit kan hebben. Ik heb er nu een pentium 4 3,06 ghz inzitten.
Ik zou ook graag willen weten of ik mijn moederbord in elke computer kast kwijt kan.

Medion(Aldi) pc?
Dual 2 core zal h.w. niet lukken.
MSI ondersteunt dit moederbord niet.
mvg leo

Welke processor zou ik dan maximaal kunnen hebben met dit moederbord. En wat is een redelijk goedkoop alternatief.

Qua processor kan je denk ik niet zo heel veel winst meer behalen.
Wil je echt en stap verder maken dan kan dat b.v. met dit moederbord en deze processor voor € 181,-
Let op dit is geen advies, maar alleen een voorbeeld van wat mogelijk is en een van de weinige combo's waarbij je, je AGP videokaart kan behouden en hw ook je oude geheugen kan meenemen.
suc6 met de keuze
leo

Gaat het eigenlijk om een aldi pc?
Het moederbord is niet standaard en er zijn geen specificaties voor, dus het is moelijk om iets met zekerheid te zeggen, maar eerlijk gezegd lijkt het me sterk dat het niet kan.
En als het dan in een ander kast, dan kan het zeker in de kast die jij op het oog hebt.
Ik neem aan dat je de voeding wil overzetten?
Kijk even of dat ook een standaard model is (zal allemaal wel, maar toch)
misschien kan iemand inhaken die zelf zo'n pc heeft.

Laatst bewerkt:
Je kunt bij MSI zoeken naar een mobo die overeenkomt, die oem borden zijn vaak gewoon leverbaar als retail met een ander nummer, en is alleen de bios aangepast naar de wensen van de klant.

Overigens passen alle ATX en mini, micro ATX borden in een ATX behuizing.

Ook denk ik dat de maximale proc een Pentium 4 775 3.06 is die op een 915 chipset mobo past.

Is het een AGP of PCI-e bord? en ook of het een micro-atx of een gewone is.

Gewoon met je ogen.:)

Bruin/zwart slot, AGP, paars of wit PCI-E, wat anders is dan een PCI slot.

Nog op de site van MSI geneusd?

Of ontdek het hiermee.

Laatst bewerkt:
Ik heb gekeken en het is een PCI e. Hoe kan ik kijken of het een mini ATX is of gewoon ATX??

Geef maar eerst eens meer info, of maak een foto.

Maare, heb je nu al op de site van MSI gekeken bij de downloads, kun je hem zelf opzoeken, of is het handiger dat wij dat doen?:rolleyes:

Klik hier op de aangeboden 915 type's en zoek de jouwe.

Laatst bewerkt:
Kan ik ook ff een foto plaatsen ervan. Zodat jullie het kunnen zien. Want ik kan hem niet echt vinden :p

dit is een broertje
Processor type and speed Intel Pentium 4 550 HT 3,4 GHz
Socket Type LGA 775
Front Side Bus speed 800 MHz
Motherboard MSI MS-7091 V1.0
Chipset Intel 915P
ISA-slots (free) 0 (0)
PCI-slots (free) 3 (2)
AMR / CNR slots ---
SATA connections + type (free) 4Express 16
Memory slots (free) 2 (1)
Type of memory Samsung DDR Dual Channel 400 MHz 64 bit
Internal memory 512 MB
Maximum internal memory 2 GB
Number ports (USB / Serial / Parallel / Firewire) 6 / 1 / 1 / 2
USB 2.0 support? yes
Memorycard reader? yes (WinBond)
System case + voeding Medion AIRXL met Fortron 350W voeding (3) SATA/150
PCI Express slots (free) + type 1 (0) PCI

Gegevens schijnen ook te vinden te zijn onder start->handleiding.
LET OP: in mijn post met de suggestie voor n moederbord staat een AGP moederbord. Dat moet je NIET hebben.
met PCI-e heb je trouwens veel meer keus.

Dit is een foto van mijn moederbord. Khoop dat jullie kunnen zien of het een ATX of mini ATX is

Bijlagen

• Photo-0412.jpg
    Photo-0412.jpg
    66,4 KB · Weergaven: 126
zo te zien atx (nou ja zien;), maar allebei de formaten passen in de genoemde kast.
Het gaat meer om schroefgaten en aansluitingen, maar Lange Pier is daar al duidelijk over geweest dat dit zal passen.

Je kunt bij MSI zoeken naar een mobo die overeenkomt, die oem borden zijn vaak gewoon leverbaar als retail met een ander nummer, en is alleen de bios aangepast naar de wensen van de klant.
Overigens passen alle ATX en mini, micro ATX borden in een ATX behuizing.
.

geen;)
of het zou de CPU koeler moeten zijn
Past die "tuit" op een opening op het zijpaneel, dan moet je even kijken hoe die er afkan, of hoe je dat anders oplost.

Laatst bewerkt:
Ik bedoel die toeter die op de koeler zit. Ik weet er geen betere naam voor eigenlijk:confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan