MS Access Knop formulier voor openen specifieke record in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lubbe1974

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Hallo,
Ik wil graag vanaf een formulier door het gebruiken van een knop een rapport openen van de op dat moment geselecteerde record. Blijkbaar heb je hier VBA voor nodig. Ik weet er op dit moment gewoon te weinig vanaf en hoop dat iemand mij hier mee kan helpen?

Er zijn verschillende manieren om een rapport te tonen op basis van een formulierfilter. Hier een voorbeeldje. Je zult iets specifieker moeten aangeven wat je wilt; een enkelvoudig rapport wordt namelijk iets anders gefilterd als een doorlopend rapport.

Bijlagen

Bedankt voor je reactie. Het bestand wat je me gestuurt hebt begrijp ik niet veel van. Het is een doorlopend rapport. Ik doe er een uitgekleed bestand bij waar het eigenlijk om gaat. De bedoeling is dat ik in het formulier op een record sta, vervolgens op de knop budget klik en dat dan het rapport opent met alleen die record. Ik zou denken Hoe moeilijk kan dat nou zijn en voila hier sta ik dan met mijn probleem.

Nog een probleem!
Ik kan het bestandje niet sturen! Hij wil niet uploaden! (ook niet via de Basic loader!)

Heb je het bestand eerst gecomprimeerd? Zo nee: eerst doen; dat verkleint de db al aanzienlijk. Vervolgens inpakken met WinZip of Winrar, in brokken van maximaal 100kb (kan geloof ik alleen met WinRar). Die kun je dan uploaden. Als de db nog steeds extreem groot is, zodat je teveel deelbestanden krijgt, gooi dan wat records uit de tabellen; voor de werking hebben we toch maar een paar records nodig. (wel weer opnieuw comprimeren). Is het bestand nog steeds te groot, dan heb je er misschien nog afbeeldingen in staan, zoals logo's. Ook die zijn niet nodig dus die kan je dan ook nog verwijderen.

Ik heb je voorbeeldje aangepast. De filtering gebeurt op basis van een variabele (OpenArgs) die je meegeeft bij het openen van een formulier of rapport. Op zich een redelijk simpele oplossing, die niet bruikbaar is overigens als je het rapport er mee wil afdrukken. Da's een heel ander verhaal...

Bijlagen

Ja zo werkt het inderdaad. Dat is alweer een stap verder dan ik tot nu toe gekomen ben, maar..... is het ook mogelijk om het formulier doorlopend te houden (zoals het was) en een rapport te openen door op de knop te drukken die ik ook af kan drukken? Ik ben enigzins gehecht aan het doorlopende venster. Voor mij is dat overzichtelijker met de informatie.

Heb je het al geprobeerd? Het zou namelijk niet uit moeten maken of je vanuit en doorlopend formulier werkt of een enkelvoudig.

Vanavond even snel geprobeerd. Ziet er inderdaad naar uit dat het werkt. Morgen nog even aanpassen op mijn werk en dan ben ik weer een stapje verder met mijn nooit eindigende database. De mogelijkheden blijven gewoon enorm en uitbreiden is redelijk simpel. In ieder geval bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan