MS access SUB...

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanError

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2015
Hallo,
Ik wil het volgende doen maar ik weet niet of het mogelijk is
Vanuit een private sub met een if naar een andere sub verwijzen als het true is.

Private Sub Command0_Click()

If Option1 = True Then GoTo sub document1
.......
elseif option2 =true then goto sub document2
End Sub

Private Sub document1
.....
.....
end sub
enz..

Leg eens uit wat je nu écht wilt; je onderwerp suggereert een Access probleem, maar je beschrijving gebruikt document1 en document2. En in mijn Office is dat Word...

Ik ben eigenlijk opzoek naar een manier om via ms acces verschillende word templates afhankelijk van de optie/selectievakje die ik aan vink op te openen en mijn data in te vullen in de document properties
Zonder de optievakjes lukt het mij dat.
Dus nu dacht ik verschillende sub’s te maken met de verschillende tempates. (een beter idee is ook welkom)
En via de IF en elseif te verwijzen naar de passende sub document (word templates).
Zie zip bestand
Als je de form contact opent zul je 3 knoppen zien die wil in vervangen door selectievakjes die je moet aanvinken en met een cmd knop zou je dan de gewenste doc’s openen en bijvullen
Bekijk bijlage private Sub cmdWordLetter.zip

De vraag is natuurlijk: waarom zou je dit zo doen? Je kunt in Word prima samenvoegdocumenten maken die je koppelt aan Access, en waar je niks voor hoeft te programmeren. Andersom kun je in Access prima rapporten maken waar al je gegevens perfect in staan, en die je zo kunt afdrukken of mailen. In al die jaren dat ik met Access en Word werk (en ik beschouw mezelf toch als redelijk gevorderd) heb ik wat jij beschrijft nooit nodig gehad; misschien moet je eerst je werkprocessen eens tegen het licht houden om te zien wat er nu eigenlijk op deze manier geautomatiseerd moet worden, en wat eigenlijk gewoon met standaardfunctionaliteit kan.

Bedankt voor de info; ik ben maar een groentje
Dus je denkt dat ik het via word kan doen met samenvoegen!
Volgens mij is het omgekeerde van wat ik wil doen.
Verschillend info invullen in een zelfde document wat ik wil is de zelfde data (naam,project…) automatisch invullen met een bepaalde selectie van verschillende documenten met de zelfde datafieds.

In Word kun je verschillende soorten documenten samenvoegen. In een brief maak je standaard voor één record een document, met een 'Adreslijst' (what's in a name?) maak je een catalogus-achtig document (in inderdaad, in oudere versies heette die optie ook Catalogus :) ).
Daarnaast kun je met wat foefjes nog wel een document maken waarin je meerdere records samenvoegt op basis van een ander veld (bijvoorbeeld Klant). Dus in Word is best een hoop klaar te zetten. En bij het uitvoeren kun je dan ook nog filteren. Zeker als je in Access de voorselectie al maakt, zodat er geen selectie in Word gedaan hoeft te worden, kun je zo heel goed werken.
Nogmaals: alles hangt af van de juiste werkprocessen :). Maak anders een voorbeeldje met wat je zou willen, want dat kijkt toch een heel stuk makkelijker voor ons.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan