MS-DOS 7.10 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Hallo,

Ik ben bezig op mijn desktop MS-DOS 7.10 te installeren, alleen ik zit met een
vraag. Welke partities moet ik er allemaal voor aanmaken? Op Youtube doen mensen
het alleen via Virtual PC, daar heb ik niets aan. Dus wat van partities moet ik allemaal
aanmaken? Daarna is het de bedoeling dat ik Windows 3.1 nog ga installeren.

Alvast bedankt.

DOS 7.10??? bestaat die dan??? ik dacht dat dos 6.22 de laatste was
gewoon de eerste diskette er in en de c: schijf formateren en dan DOS installeren
commando is Format c:

ik zie dus dat dos 7.10 bestaat doe dan dit
http://www.youtube.com/watch?v=KM_iMKhOwnk

Laatst bewerkt:
Oke, hoe moet ik dan format C: invoeren? Want het is een Dos CD, en ik moet kiezen tussen opties, als ik voor DOS installeren kies, kan ik geen commando's invoeren. De video waarvan jij een link hebt gestuurd, heeft een video met partities maken, maar die doet het met een betaald programma, en die heeft het ook over Windows 98, en ik draai geen Windows 98.

gast0663,

Met fdisk, maak je de partities aan, en daarna voer je een format uit. Hierbij zal ik het volgende doen, dat is format c: /s
Wanneer je dit commando er niet achter zet, heb je geen format met systeembestanden, en dan start je computer niet op.

Succes,

Bedankt voor jullie reacties. Op dit moment heb ik even van Puppy Linux opgestart, en daarmee alle partities op mijn harde schijf gewist, daarna heb ik van de DOS CD opgestart, en DOS heeft automatisch goede partities aangemaakt. Ik ga nu kijken als het verder allemaal goed gaat, anders probeer ik even via wat jullie hebben geplaatst.

Het is gelukt, het enige probleem wat ik nu heb, is dat als ik wil afsluiten, doe ik Exit Windows Session, dan kom ik in DOS, en dan typ ik in: shutdown, dan typ ik in: S, en dan krijg ik de error: Could not shutdown! No ATX maybe? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat de melding al zegt, je hebt vast geen ATX power supply en dan kun je dat niet oplossen.

Oke, dus geen Windows 3.1 voor mij? Aangezien ik niet kan afsluiten?

Dat hoeft ook niet. De PC uitschakelen nadat je de gebruikte programma's hebt gesloten en Exit Windows hebt gedaan is voldoende.

Laatst bewerkt:
Oke, en dan? Dan kom ik in DOS weer terecht, hoe moet ik dan afsluiten?

Dat zei ik, gewoon de PC uitschakelen.

Oh, oke, gewoon via de knop dus. Bedankt. Nog een vraag, als ik een DVD in mijn pc doe, en ik doe in DOS D: dan staat er can't read disk in drive D:
Hoe kan dit aangezien hij wel de Windows 3.1 disk leest?

Die Windows 3.1 dis is ook een DVD? Niet een CD?

Ja, als het geen DVD speler is maar alleen een CD speler dan zal hij de DVD niet kunnen lezen.

Voor zo ver ik het goed begrijp, heb je nu DOS geïnstalleerd, cd's en dvd's lezen, voor zover ik het weet gaat dat niet lukken in dit besturingssysteem dat je hebt geinstallleerd. En over schutdown, volgens mij is dat ook gewoon een kwestie van uitzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan