MS-DOS 7 niet compatible voor Windows 3.11 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjerk-Koning

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Berichten
22
Hallo mensen,

Ik heb een PC met Windows 98 SE en de daarbij horende DOS 7.
Nou heb ik laatst voor de grap Windows 3.11 geinstalleerd, maar als ik opnieuw opstart in MS-DOS modus dan zegt hij dat mijn DOS versie niet compatible is voor Windows 3.11.

Is er een mogelijkheid om dit wel weer compatible te krijgen? Of moet ik dan DOS 5 erop zetten ofzo.
En kun je trouwens twee versies van MS-DOS op één PC, harde schijf hebben. Dat DOS 7 dan de hoofd DOS blijft en dat ik vandaaruit DOS 5 zou kunnen laden?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Groetjes Tjerk
 
Microsoft zei:
Hiermee geeft u de MS-DOS-versie (bijvoorbeeld 3.3 of 4.01) op die door het MS-DOS-subsysteem wordt doorgegeven aan het opgegeven programmabestand.
 
Tja, alleen via een bootmanager kun je 2 versies van MS DOS gebruiken, beide willen vanaf de C: werken, en minimaal dos 5.0 voor windows 3.1 of 3.11, overigens zijn alle versie van DOS nog steeds niet gratis, misschien dat 3.1 ook werkt op andere versies van DOS, OpenDOS, FreeDOS of PC-Dos.
 
@ Lange pier,

Zit die bootmanager in het pakket van Windows 98 SE dan? Waar ik DOS 7 dus van heb.
Zo ja, hoe kun je dat laden dan? De uitleg volgen op deze webpagina? (link gekregen van maestro12) http://www.microsoft.com/technet/pro....mspx?mfr=true

Ik heb overigens geprobeerd in de DOS modus (MS DOS 7) setver in te typen.
Dan vliegt er een hele waslijst van bestanden door mijn beeld met (denk ik) de versienummers erachter. Ik heb daar ook ergens 5.0 zien staan dus is het misschien al zo dat er automatisch andere versies van DOS voor bestanden worden gebruikt? (pfff ingewikkeld allemaal)

Ik heb overigens Windows 3.11 ergens illegaal gedownload, maar ik denk dat ik het met 'gratis' versies van DOS ga proberen.
Kan iemand mij vertellen waar ik een gratis versie van DOS kan downloaden waar Windows 3.11 op draait.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Tjerk
 
Een bootmanager zul je even op kunnen zoeken, die zit niet in 98, hier staat Masterbooter bij, waarbij je 3 besturingssystemen kunt laten booten, zonder registratie, maar er zullen er vast wel meer zijn, die geen shareware en gratis zijn.

En hier vind je FreeDos.
 
Hmm.. FreeDos downloaden is niet gelukt.
Bovendien zegt mijn broertje dat je dat eerst op CD moet branden.

Maar laat verder maar zitten mensen. Ik ga het met hulp van mijn broertje met VM Ware proberen.:)
Ik zal deze thread even als 'beantwoord' aanvinken.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan