ms dos server naar win 2000 zonder cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

saligt

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Ik heb een probleem. Ik heb onlangs een oude server gekregen die helemaal leeg is. alleen dos staat erop. de server is 4 jaar oud en heeft geen cd-rom speler alleen een diskette station. Ik dacht ik stop daar zo een cd speler even in en zet dat er zo even op maar helaas heeft de server geen gewonen IDE maar SCSI. Dus ik dacht als ik de cd nou in een andere pc (windows xp) doe en dan via het netwerk daarvanaf installeer. Maar nu is het mij de vraag of dit kan en als het kan hoe dit moet.

Met vriendelijke groet,
Saligt

PS. ik hoop dat dit het goede forum is ben er namelijk niet helemaal zeker van...

welk moederbord zit er in en welk type.
meestal heeft een server bordje namelijk ook wel ide aansluiting.

uit jouw handleiding:
CD-ROM drive
one IDE CD-ROM drive

dus die zou er dan toch in moeten zitten.
rechts onderin je moederbord zo even uit mijn hoofd.

Hm rechtsonderin zitten mijn pci sloten dus daar zit hij niet. Misschien dat er dan een ander moederbord in zit kun je dat ook ergens zien welk type moederbord je hebt? Want kon het type zo niet vinden.

EDIT:
Ik zag het nu ook in de handleiding staan maar de diskettestation heeft een andere aansluiting dan een normale cd speler. ik heb er geen cd speler bij gekregen dus nu kan ik nog niet de cd er in doen.

Laatst bewerkt:
meestal staat het vet gedrukt tussen de sloten....
en anders even everest gebruiken om te kijken wat er allemaal inzit.

Sorry ik kan het echt niet vinden. Ik heb de hele tijd gezocht staat nergens op.

Nee, het spijt me. enigste wat erop staat is adaptec supervo en dell.

Moet ik daarvoor dan geen drivers installeren?? Dat ik dus gelijk een cd'tje er in kan stampen.

En hoe duur is een kaartje, want ik heb namelijk ff op mijn gebruikelijk shops gezocht maar kan niet echt 1 vinden.

En kan dit niet gewoon via netwerk ff cd in andere pc?

Laatst bewerkt:
Je kunt een DOS network bootdisk brouwselen, waar je hier alles over vind.

Dat ding heeft geen ISA slot, zag ik net.

De PCI i/o controllers hebben wel drivers nodig.

Okee ik heb het doorgelezen denk dat ik het snap. Zometeen ff naar de buren lopen om op een diskette te zetten. vind het nog net iets te vroeg daarvoor ;).

Alles wat ik er van kon vinden, dat er misschien een SCSI cdrom speler in gezeten heeft, en dat sommige serverboards voor een 2500, geen IDE aansluiting heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan