MS Echange Server 2010 opzetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Berichten
293
Hallo,,


Ik ben al een tijdje bezig met het beheren van Windows Server 2008 R2, en wil nu wat veder gaan werken met servers.
Nu wil ik dus ook MS Exchange Server 2010 erop zetten (virtueel) Maar weet me god niet waar ik het beste kan beginnen.

Alles draait virtueel, dus eventueel dat ik een nieuwe virtuele machine aanmaak, met daarop de iso's van Exchane server zetten ?
En dan vanaf daar de installatie uitvoeren.

Maar hoe moet dat allemaal, zou iemand me kunnen helpen daarbij ?
 
Hoi,

Is jouw huidige installatie van Server 2008R2 al een DC (Domain Controller) die is namelijk vereist bij het installeren van Exchange 2010. Verder kun je (als je genoeg geheugen hebt) een tweede VM installeren en daarop Exchange 2010 draaien. Het eenvoudigste is wel om hem op de DC te installeren. Heb je de zaken liever gescheiden, dan zou ik inderdaad een tweede VM opzetten.

De installatie is in principe een zogenaamde "next, next, finish" installatie, maar je zult ondertussen nog wel van alles moeten aanzetten, of installeren. Bijvoorbeeld IIS en de IIS6 manager en derdelijke. Maar daar loop je vanzelf tegenaan. Heb je ook al een domeinnaam geregistreerd? En het mx record naar jouw internet IP adres laten verwijzen? Anders kun je alleen maar mail intern versturen en dat is niet half zo leuk.

Succes en voor vragen: laat het me weten.

Ik heb namelijk zelf ook een VMware servertje draaien op basis van ESX4i en Server 2008R2, Exchange 2010, Forefront TMG.
 
Ik heb inderdaad al wat virtuele machines draaien (dcpromo) met een DC.

Ik zou het liefst dan even een intern systeem willen opzetten als het mogelijk is.
Om zeg maar de basis van opzetten onder de knie te hebben. (dus een nieuwe dc aanmaken)

Dus het is het beste om dus een nieuwe vmw-pc aan te maken met daarin een dcpromo te draaien (dc) .
En dan vanaf daar dus verder?

Ik heb ook gehoord dat ik een aantal dingen van te voren moet installeren genaamd
Exchange prelminas of zo ?
- exchange -all.xml
- exchange -base.xml
- exchange -cab.xml
- exchange -hub.xml

Filterpacks versie 2.0 ?

Klopt dit allemaal dat je dit voor dat je de installatie uit ga voeren moet doen ?
Wat zijn die ESX4i en dergelijke ?
 
Laatst bewerkt:
Als ik me niet vergis is DCpromo op de Exchange niet nodig. Hij legt zelf contact met de DC en voert de benodigde stappen uit. Als je de installatie uitvoert controleerd de installatie of alle benodigde onderdelen aanwezig zijn, zo niet dan moet je het alsnog installeren. Probeer het maar eens.
 
Ik ben bij de requierements gekomen, en ik kan niet verder met de installatie omdat ik dus die xml files mis.

Waar kan ik de pre-requirements voor exchange 2010 verkrijgen?

exchange-all.xml
-base.xml
-cab.xml
-hub.xml
filterpack 2.0

Ik kan niet verder..
 
Jij hebt toch Windows Server 2008R2 geïnstalleerd? Dan moet je alleen de volgende code uitvoeren in de PowerShell: Import-Module ServerManager
En als dat gedaan is: Add-WindowsFeature NET-Framework,RSAT-ADDS,Web-Server,Web-Basic-Auth,Web-Windows-Auth,Web-Metabase,Web-Net-Ext,Web-Lgcy-Mgmt-Console,WAS-Process-Model,RSAT-Web-Server,Web-ISAPI-Ext,Web-Digest-Auth,Web-Dyn-Compression,NET-HTTP-Activation,Web-Asp-Net,Web-Client-Auth,Web-Dir-Browsing,Web-Http-Errors,Web-Http-Logging,Web-Http-Redirect,Web-Http-Tracing,Web-ISAPI-Filter,Web-Request-Monitor,Web-Static-Content,Web-WMI,RPC-Over-HTTP-Proxy -Restart

Let op! Na het uitvoeren wordt de server automatisch opnieuw gestart.
 
ga nu alles even uitvoeren, die overige adds moetend ie allemaal in powershell gedaan worden of ?
 
Ja, kun je allemaal in 1x uitvoeren. Gewoon de hele tekst kopieren en plakken in je powershell
 
Ik heb het opgezet, en geinstalleerd alles.
Ik heb nu da management console, ik heb daar geen enkel ervaring mee,
Wat ik heb gedaan is een mailbox aangemaakt gekoppeld aan een bestaand exchange database, met daar mensen erin.
Via de owa geprobeerd om te versturen, en het is gelukt. Is dit alles. Of moet er nog meer gedaan worden ????
 
Dat is in principe alles. Je kunt nog als je extern mail wilt verzenden en ontvangen bij Organization Configuration -> Hub Transport -> Accepted Domains je domeinnaam invullen en bij Send Connectors jouw internet providers SMTP server invullen, en bij Server Configuration -> Hub Transport -> Een receiveconnector aanmaken voor inkomende mail.
 
Ik zal kijken of mijn provider (UPC) dat toelaat.
Daarnaast kan je die OWApplicatie ook als een extern knop gebruiken, ipv heletijd via een link te gaan werken.
Dus dat je op de app drukt, en dan naar de link toegewezen wordt ?
 
Hmm, poort 25 open op consumentenlijntjes is meestal niet aan de orde. Je zou wel een redirect kunnen doen over bijv. poort 26.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met owa applicatie via een externe knop gebruiken. Je kunt altijd een snelkoppeling maken naar de bewuste site.
 
ja die ik heb inderdaad een snelkoppeling gemaakt.
Hoe kan je in exchange redirecten ?
 
Kun je deze server bereiken als je dit commando in cmd invult? telnet smtp1.arin.net 25 (het kan zijn dat telnet uit staat, dan moet je deze even inschakelen onder Programs and Features
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan