MS Exchange 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander678

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Goedemorgen helpmij-ers

Ik heb een netwerk bestaande uit:

- rootdomain
- child domain
- exchange 2007

mijn probleem is dat ik niet met de gebruikers van het child domain ik kan loggen op de exchange server in outlook of owa.

de volgende foutmelding doet zich voor:
"Kan geen verbinding maken met een adreslijstserver. Neem contact op met de technische ondersteuning voor...."

Waar zou dit aan kunnen liggen.

Met vriendelijke groet Sander

Gaat zo te zien over toegang tot de Global Address List (GAL) op de Exchange server.

Waar staat die Exchange server? In het child-domein of in het root domein? En in welk domein staan de gebruikersaccounts?

Zou bijv. kunnen liggen aan het niet doorgevoerd zijn van de Exchange-uitbreidingen van het AD schema in de domeinen en/of de forest (voorwaarden voor installatie Exchange). Kijk dat na, en ook de Logboeken van de werkstations en server(s) voor problemen met (toegang tot) de AD.
[Verder zouden de rechten op de GAL verkeerd kunnen staan etc., maar daar hint de foutmelding niet direct naar.]

Het is dus erg lastig om hier op het forum een oplossing te vinden als de zaken uit de vorige paragraaf niet de oplossing zijn. Zoek in dat geval op Google naar de precieze foutmelding of 'vertaal' die enigszins in het Engels zodat je meer kansen hebt wat te vinden in Google.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan