MS Forms : Antwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Ik had een formulie gemaakt. ZONDER de opties "Ontvangst van antwoorden toestaan" en "E mail melding ontvangen"
Die opties heb ik NADIEN geactiveerd. Maar ik krijg nog steeds niets in mijn Inbox :( Ik wil die antwoorden ook forwarden)
Als ik een nieuw formulier maak met die opties van meet af aan actief, belanden de antwoorden wél in mijn inbox.
Wat is het probleem met het eerste formulier? Worden de initiële instellingen gehanteerd en kan je die achteraf niet wijzigen?

Je hebt de vraag bij Overige Office staan, dus dan denk ik al gauw aan PowerPoint of Visio o.i.d. Maar het klinkt als een Outlook vraag (met een eigen forum). Is het dat ook?

Ik denk dat het een MS Forms probleem is. Maar voor mijn part mag de vraag worden verplaatst.

Maar in welk programma dan?

MS Forms is toch een apart programma beschikbaar als je een Office 365 account hebt?
Of eventueel bij Internet vragen?

MS Forms is toch een apart programma beschikbaar als je een Office 365 account hebt?
Je weet niet of je met MS Forms werkt? Hoe moeten wij dat dan weten? Het help als je zelf weet over welk programma je een vraag stelt :).

Hoezo weet ik dat niet? Ik schrijf toch dat ik er een formulier mee heb gemaakt?
In #3 schrijf je dat je denkt dat je er een formulier mee gemaakt hebt. In Outlook kun je óók formulieren maken voor dit soort taken, dus vandaar mijn verwarring. Want wat was het nou? Blijkt dus toch geen Outlook te zijn.

In #3 schrijf je dat je denkt dat je er een formulier mee gemaakt hebt. In Outlook kun je óók formulieren maken voor dit soort taken, dus vandaar mijn verwarring. Want wat was het nou? Blijkt dus toch geen Outlook te zijn.
Nogal wat verwarring... Ik schrijf dat niet... Het formulier werd gemaakt in MS Forms, online ingevuld door om het even wie (ook wie geen MS Office heeft) en de antwoorden komen binnen via Outlook als de in mijn vraag vermelde opties actief zijn. Maar dat laatste is dus bij een bepaald formulier niet het geval, ik had daar die opties niet van meet af aan geactiveerd.

Welk formulier heb je gemaakt? Ik kan wel even kijken of ik de situatie kan nabootsen. Je zou zelf uiteraard ook nog even een formulier kunnen maken waarin je de juiste opties gelijk goed instelt. En dan kijken of die wél werkt.

Ik heb al 6 antwoorden verzameld via dat formulier, en de link doorgegeven aan meer dan 20 mensen. Dus een nieuw gaan gebruiken is geen optie. Ik kan vanuit MS Forms de antwoorden bekijken, maar krijg ze dus niet in mijn inbox. Met een nieuw formulier met de juiste opties wel. Denk niet dat mijn formulier nuttig zal zijn om te zien waar het probleem zit.

Je kunt een Power Automate flow maken die je een mail stuurt bij insturen van een formulier. Daarbij kan je relatief eenvoudig ook de inhoud van de antwoorden mee laten sturen. Deze drie simpele stappen zijn nodig (die moet je uiteraard wel even instellen, maar dat is een kwestie van selecties maken):
1724762630425.png

Het probleem is opgelost, er zat blijkbaar vertraging op het wijzigen van de instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan