• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MS Office: Tabbladen uit MS Excell optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudy_d

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2003
Ik zou graag in een excell-bestand in één tabblad alle andere tabbladen willen optellen (ttz. cel C5 van het samenvattende tabblad is de som van alle C5's van alle andere tabbladen)
ik weet dat je daarvoor in de cel C5 van het samenvattende tabblad kunt staan en de som intikken door op de respectievelijke cellen in de andere tabbladen te gaan klikken waardoor je ongeveer zoiets krijgt: =Blad2!C5+Blad3!C5+Blad4!C5+Blad5!C5
maar:
ik weet nog niet de namen van alle toekomstige tabbladen!!!
dus ik zou zoiets willen als =SOM(blad2!C5:blad5!C5)
maar dat schijnt niet te lukken
de namen zullen wel allemaal een nummer hebben
bvb. Dossier1500 tot Dossier2300
Kan iemand me helpen????

Deze vraag hoort niet in overige software thuis:)

De functie =SOM(blad2!C5:blad5!C5) is geen bezwaar, zodra de naam van het tabblad gewijzigd wordt, wordt ook de naam in de formule gewijzigd.

De oplossing van Bern@ard zal niet werken.
Dit (toegepast op de situatie van rudy_d) wel:
=SOM(Dossier1500: Dossier2300!C5)

Haal wel de spatie er uit!
fra

Laatst bewerkt:
Fra,

Vreemd, bij mij werkt dit perfect. Zodra ik de naam van een tabblad wijzig, wordt dit ook gewijzigd in de furmules. Een en ander geschiedt in Office 2003.

Geplaatst door Bern@rd
Fra, Vreemd, bij mij werkt dit perfect....
Een en ander geschiedt in Office 2003.
In vorige versies van Excel werkt jouw formule: =SOM(blad2!C5:blad5!C5) in elk geval niet, maar misschien is (wat dit betreft) Excel 2003 dan gewijzigd t.o.v. vorige versies. In dat geval bedankt voor de aanvulling. (Ik kan het zelf helaas niet controleren omdat ik niet over Excel 2003 beschik).

Dit =SOM(Blad6!C5;Blad3!C5) werkt gewoon bij mij hoor in versie Excel 2000, tabbladnamen worden gewijzigd.

Natuurlijk huijb, maar jij maakt er dan ook iets anders van als Bern@rd. Jij gebruikt een puntkomma i.p.v. een dubbele punt en dat is niet hetzelfde.

Daar heb je gelijk in :) maar het principe werkt wel.

Fra,
Dat ik een dubbele punt en geen puntkomma als lijstscheidingsteken gebruik, maakt geen verschil. Overigens mocht het wel uitmaken dan ligt dit aan de landinstellingen : of ; van Windows.
:)

Geplaatst door Bern@rd
Fra, dat ik een dubbele punt en geen puntkomma als lijstscheidingsteken gebruik, maakt geen verschil. Overigens mocht het wel uitmaken dan ligt dit aan de landinstellingen : of ; van Windows.:)
Of je een dubbele punt of een puntkomma gebruikt, maakt in Excel (ook in Excel 2003) een zeer groot verschil en heeft in dit geval helemaal niets met de landinstellingen te maken !! Bovendien is in Excel een dubbele punt geen lijstscheidingsteken. Voorbeeld:
Code:
=som(blad2!e24;blad5!e24) sommeert alleen de waarden van e24 in blad2 en blad5.
Code:
=som(blad2:blad5!e24) sommeert de waarden van e24 in blad2, blad3, blad4, en blad5.

fra.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan