MS,OO,Apple programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Hallo experts,

Wat zal ik doen?

Ik heb een Mac gekocht ter gelegenheid van het overlijden van XP. Naar ik hoor, maar nog niet geprobeerd heb, zijn de (vergelijkbare) programma's voor documenten, excel en powerpoint van Apple niet zo geweldig.
Op mijn XP gebruikte ik OpenOffice. Het werkte, was wel wat traag. Een nadeel was dat OpenOffice documenten vaak niet leesbaar waren voor anderen.
Nu blijkt een MS Officepakket voor de Mac te bestaan, maar dat gaat weer zo'n 100 Euro te kosten; maar ja, als het plezierig werkt en meer algemeen te gebruiken is: waarom niet?

Wie heeft goede raad? Ik twijfel tussen
- de originele Mac programma's, zoals Pages etc.
- Open Office voor de Mac
- MS Office voor de Mac (welk pakket?)

En om de zaak eenvoudiger(!) te maken: Ik bezit nog een Pakket MSOffice 2007 voor Thuisgebruik, dat nooit geopend is (Word, Excel, Powerpoint, One Note, alles 2007).

Wie heeft goede raad?

Alvast bedankt! Dirk

je zou open office kunnen proberen, want het is gratis en als het niet goed werkt kun je altijd nog iets anders aanschaffen.

ik gebruik pages en dergelijke van apple.
werkt perfect en kan ik zelf opslaan in de structuur van microsoft.
ja het werkt ietsjes anders maar dat is het dan ook.
en 1 voordeel het is niet zo duur als microsoft.

ik heb op mijn MacBook ook de nieuwste versie van pages, keynote en numbers. Maar ik vind microsoft office veel beter werken (microsoft office heb ik niet geprobeerd op Macintosh, dus ik weet niet of het daar anders werkt), want microsoft office maakt bijvoorbeeld automatisch hoofdletters aan het begin van een zin

Dank dennisdennis12 en puppie. Ik heb inderdaad OO gedownload. Ik moet immer voorlopig veel .odt en.ods files naar de Mac overbrengen. Bedankt voor jullie suggesties! Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan