Opgelost MS Outlook doet niets meer

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

derockere

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Ik heb hier een laptop van een gebuur waarvan outlook niet meer werkt. Ik heb via Farbar (of zoiets) reeds een diagnose laten uitvoeren.
De outlook heeft tot midden vorige maand vlekkeloos gewerkt.
In bijlage heb ik allerhande documentatie gevoegd, hopelijk geeft dit een duidelijk beeld?
Noot: De AVG heb ik via Revo uninstaller verwijdert, toch laat dit nog sporen na!

Bijlagen

Outlook is een mailprogramma, dat werkt (je kunt het opstarten) of niet (het start niet op). Je hebt dus niet zozeer een probleem met Outlook, als wel met je e-mail instellingen. Daar is in je documenten niet zo bar veel uit af te leiden.
Probeer het eens via de webversie in een browser (Outlook.com) en kijk dan of je het e-mail account daar wél kan gebruiken.

Als ik naar oops.pdf kijk zie ik dat hij naar de mailserver wil connecten op 127.0.0.1 , wat de computer zelf is.

Wat ik vermoed is dat een beveiligingsprogramma zich tussen het verzenden en ontvangen van email heeft gezet om zo de mail te kunnen scannen voordat het in Outlook komt. Maar dat programma is op de verkeerde manier verwijderd, waardoor de instellingen niet meer goed staan.

Mogelijk is AVG niet correct verwijderd en zijn een aantal parameters blijven staan.
AVG leidt de inkomende mails om via zijn scanmodule om virussen op te vangen.
Door niet correct te zijn verwijderd bleef in je e-mail instellingen die verwijzing staan.
Ga kijken bij de internet/email provider, ik veronderstel skynet, naar de juiste informatie voor de mailserver.
Plaats de betreffende informatie in je Outlook voor inkomende en uitgaande server en het zou weer moeten werken.

Ik heb het bij toeval OPGELOST!
Op de site van AVG heb ik "avg_av_clear" ontdekt.(is een AVG Cleaner)
Deze in veilige modus laten werken en Outlook werkte direct.
Bedankt voor jullie suggesties!

Terug
Bovenaan Onderaan