ms.paint en mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

daliz

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2003
Ik kan helaas ms.paint niet meer openen. Ik heb blijkbaar ms.paint.exe verwijderd of zo. Ook de media player doet het niet meer. Waar kan ik deze programma's downloaden? De disks van windows 98 kan ik niet meer vinden zo snel.

Voor MSpaint is de CD van windows toch wel makkelijk, Mediaplayer kan je bij Microsoft downloaden.

Krijg je een foutmelding wanneer je Paint probeert te openen?

En zoals Tibor al zei, kijk even in Configuratiescherm > Software > Windows Setup > Bureauacessoires of het programma daadwerkelijk geïnstalleerd is.

Is dat wél het geval, doe dan dit:

Verwijder in Windows Setup > Bureauaccessoires het vinkje bij Paint, en klik twee keer op op OK.

Maak nu even een backupje van het register, door te gaan naar Start/uitvoeren, en scanregw in te typen, gevolgd door OK. Klik op OK, wanneer je gevraagd wordt, of je een backup van het register wilt maken.

Ga nu naar Start/uitvoeren, en type regedit, gevolgd door OK.
Ga in het register naar de volgende sleutel, en wis hem: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Paint.
Uiteraard ALLEEN het mapje " Paint" wissen, en niet de hele reut...

Start nu Windows opnieuw op.

Installeer Paint nu weer, door in Configuratiescherm/software/Windows Setup het hokje weer aan te vinken, en 2 x op OK te klikken.

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan