MS PowerPoint 2007 diavoorstelling met muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.

domme234

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2004
Hallo,

Ik heb zojuist met MS PowerPoint 2007 een dia voorstelling gemaakt van eigen foto's.
Vaak is het vaak leuk om er een muziekje bij te doen op de achtergrond.
Volgens de instellingen bij PowerPoint kan je dat met "vele soorten muziekbestanden"!!!!
Ook gewoon met MP3.
Zo wilde ik een MP3 bestand er bij toevoegen en instellen, dat ging allemaal prima. :)
Maar als ik de dia-voorstelling ging afspelen, "kreeg ik de MUZIEK NIET TE HOREN"!!!!! :(
Terwijl als ik het MP3 bestand op WMP afspeelde deed "HIJ HET PRIMA"!!!! :rolleyes:
Dus aan het MP3 bestand ligt het niet
Ook toen ik het mailde kreeg de ontvanger ook geen muziek te horen!!!!! :mad:

Ga naar: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=832&qid=61758

Daar staat hetzelfde technische probleem in het vet bedrukt wat ik te zien krijg als ik op het speakerlogootje klik op de 1e dia!!! :evil:
Lees ook het stukje tekst bij "Ten tweede:" daar staan ook de problemen van de ontvanger.

Mijn vraag is:

Weet iemand hoe ik dat probleem kan oplossen, zodat ik en de ONTVANGER voortaan wel gewoon de geplaatste MUZIEK in een MP3 bestand bij een DIA voorstelling kunnen horen?????? :rolleyes:

Groet,
Ray.

Het mp3-bestand in dezelfde map als de powerpoint-presentatie?

Stuurl de map waarin beiden staan 'gezipt' via de mail.
Nadat deze is uitgepakt op de pc van de geadresseerde, moet die muziek kunnen draaien.

Het MP3 bestand heb ik gewoon uit een muziek map van mijn eigen bestanden gehaald. En daarvoor naar de map: "Invoegen" gaan bij Powerpoint 2007, en dan rechtsboven in beeld bij PowerPoint te klikken op Geluid.
En dan door het menu: "Geluid uit bestand" te kiezen.
Op deze manier heb ik dat MP3 bestand gezocht & gekozen door er dan op te klikken.
Dan krijg je de vraag: "Hoe wilt u het geluid in de diavoorstelling laten beginnen??"
Men kan kiezen door te klikken op: "Automatisch" of "Wanneer erop wordt geklikt" :rolleyes:

Ik had gekozen voor Automatisch, want dan hoort het geluid bij mij en de ontvanger gewoon te starten bij het openen van de diavoorstelling!!

Ook had ik daarna bij "Aangepaste Animaties" in de map Animaties die paar instellingen nog even afgemaakt.
Dat moest je doen door op de titel van het nummer te klikken, en dan naar "Effectopties" te gaan.
Dan krijg je drie mappen te zien onder de namen: "Effect, Tijdinstelling, en Geluidinstellingen".
Daar heb ik alles ingesteld wat voor het geluid tijdens de diavoorstelling moest gebeuren.
Toen ik dit allemaal had gedaan drukte ik onderop: " ► Afspelen", maar ik kreeg GEEN MUZIEK TE HOREN!!!! :mad:
Ook als ik op "Diavoorstelling" naast Afspelen drukte, begon de voorstelling te lopen, "MAAR OOK ZONDER DE BIJGEVOEGDE MUZIEK"!!!! :mad:

Op deze manier hoor je gewoon muziekbestanden te kunnen invoegen, bij MS PowerPoint 2007!!!!
Zo staat het ook in "De Handleiding" het boek voor MS Office 2007!!!!!

Heb hetzelfde probleem gehad.
Ik heb een coverter gedownload die mp3 naar wav omzet.
Dan doet het wav bestand het prima in je presentatie:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan