MS Project resources

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdemeod

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2010
Helaas is er geen forum over MS Project, vandaar dat ik mijn vraag hier plaats.

Medewerker A werkt 36 uur per week. Voor het project mag ik hem 12 uur per week inplannen. Het gebruik van uren is niet gelijkmatig en is afhankelijk van de andere benodigde en beschikbare resources.
Week 1 werkt hij bijvoorbeeld 1 uur op maandag, 5 uur op dinsdag en 6 uur op woensdag. In de tweede week is werkt hij ma t/m do 3 uur per dag. Etc.

Is het binnen MS Project mogelijk om het aantal inplanbare uren per week in te vullen, zonder dat de beschikbaarheid per dag aangepast dient te worden?

Alvast bedankt voor de hulp!

Naar mijn idee zijn er 2 opties. Maar ben geen Project expert, dus misschien zijn er meer/betere oplossingen.

-Je laat de planning vrij en bewaakt enkel de voortgang. Maakt voor de meeste projecten ook niet uit als het bijv. deze week iets meer is en volgende week iets minder. Als het aan op de einddatum maar klopt.

-De enige manier om beschikbaarheid per week te beïnvloeden is via de, goed verborgen, optie kalenders. Deze kun je op maat maken. Nadeel is dat je dan voor elke week die een ander schema kent een nieuwe kalender moet definiëren. Zie ook -> https://support.office.com/en-za/ar...85b-b816-263157b87abb?ui=en-US&rs=en-ZA&ad=ZA

Bedankt RogerS,

Helaas lijken beide geen optie te zijn.
- bij het vrijlaten van de planning kan ik alsnog op 36uur per week uitkomen ipv de maximaal 12 beschikbare uren voor dit project.
- bij het aanpassen van de kalender vul ik een maximaal aantal uren per dag in, bijvoorbeeld 3. Op het moment dat de volle werkdag voor dit project noodzakelijk is zal dit niet gaan, in plaats daarvan zal hij 3 dagen inplannen.

Of begrijp ik de antwoorden verkeerd?

Analyseer je wensen in meer detail, dan blijkt de oplossing vanzelf. Er lopen nu nog een aantal dingen door elkaar voor mijn gevoel. Kan je helaas niet echt helpen zonder de hele achterliggende vraagstelling te kennen.

In technisch opzicht kun je nog het volgende overwegen:
-Alle planningen in project/outlook/exchange gaan opnemen en niet alleen dit project
-Project opknippen in stukjes van precies een week (x uur). Vervolgens daar deadlines op zetten en 1 resource aan koppelen. Dan maakt het vervolgens niet uit hoe er binnen die week gewerkt wordt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan