MS Publisher

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Kort: bestaat er een (gratis) alternatief, in het Nederlands, voor MS Publisher?

De meesten alternatieven voor Publisher, met uitzondering van Adobe PageMaker, hebben geen mogelijkheden om Publisher bestanden in te lezen. Ruim gezien kan je met OpenOffice Draw hetzelfde doen als met Publisher. Voor zij die met Publisher bestanden moeten werken, maar de applicatie zelf niet hebben, is er een eenvoudige oplossing. Vraag de maker van de Publisher bestanden om deze opnieuw te openen in Publisher en op te slaan als EMF (enhanced metafile). Deze bestanden kunnen bijna foutloos gelezen worden in zowel OpenOffice Draw op Linux als Adobe Illustrator op Mac of Windows. Het resultaat kan vervolgens gemakkelijk opnieuw geëxporteerd worden als PDF.

bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Publisher

OO: http://nl.wikipedia.org/wiki/OpenOffice

:cool:

Beste optie, kan met CMYK kleuren overweg en (in combinatie met Ghostscript ook nog eens met .eps en .psd afbeeldingen) is SCRIBUS. Sommige dingen zijn even wennen, vooral als je publisher gewend bent. Maar eenmaal gewend, dan zit je gebakken. Je kunt exporteren naar alle vormen van .pdf ook de drukwerkklare.

Even een nederlandstalige inleiding Scribus. Verders niet schrikken, Scribus is er in tegenstelling tot hun site ook in een nederlandse versie.

Op wikipedia staat een wat uitgebreider beschrijving.

Dank aan beiden voor de snelle reactie. Ik zal Scribus wel eens willen proberen. Heb hun downloadpagina gevonden maar hoe wordt de Engelse versie omgezet in een Nederlandse of bestaat er een link direct naar een Nederlandse versie. Dat heb ik niet gevonden. Zou Cookz mij daarover kunnen en willen adviseren?

Na een installatie kun je in de setup/preferences je taal kiezen. Zie plaatje

Bijlagen

• taal.jpg
    taal.jpg
    66,6 KB · Weergaven: 90
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan