• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MS Query : kan type join niet wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeVis

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Goeiemiddag, over MS Query kom ik hier eigenlijk niet zo veel tegen, maar omdat het toch een standaard-functionaliteit onder excel is, waag ik toch een gokje (en misschien kan iemand me anders vertellen waar ik wél moet zijn voor MS Query-vragen) : als ik een type join wil wijzigen, is alleen de eerste optie aankiesbaar, de rest is uitgegrijsd. Kan iemand mij vertellen waar hiervan de oorzaak ligt?

Hoi,

Is natuurlijk best een lastige op afstand, maar hoeveel tabellen heb je in je query opgenomen? Left en right joins kunnen volgens mij alleen met een query over 2 tabellen.

Beste Arjee,

Ondertussen ben ik stief aan het doorzoeken op het internet en ik kom dit soort opmerking naar mijn gevoel iets te vaak tegen en laat hierbij de moed dan ook direct varen. Toch in ieder geval bedankt voor je antwoord, het bevestigt mijn vermoeden.

EdjeVis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan