MS Word 2000 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Op een PC met Windows 98 2nd Edition werkte in het verleden altijd het programma MS Word 2000. Ineens werkte dat programma niet meer. Het starte gewoon niet op. Besloten een nieuwe installatie van dat programma uit te voeren. Maar weer lukte het niet het programma op te starten. Alleen de aanduiding van het programma is te zien maar verder verschijnt niets. Aan de PC is ook niet te zien dat er iets op de harde schijf gebeurt. Ervaring in het verleden heeft geleerd dat mogelijk Windows de oorzaak van dit probleem is. Alleen werkt een programma als Outlook Expres zonder problemen. Weet iemand wat de oorzaak van dit probleem kan zijn? Ik wacht met spanning af.

Ik heb een CD-Rom met MS Office 2000 Professional en die suite kon ik probleemloos installeren op Windows 95 en XP. Wat gebruik jij als installatieprogramma?

Het precies hetzelfde programma gebruik ik ook. In andere omgevingen lukt het altijd om dat programma te installeren. Waarom nu niet snap ik niet.

Kun je aangeven waar het precies verkeerd gaat? Normaal stop je de CD-Rom in de lade van de speler, Windows Installer begint, je moet de productkey invullen en daarna kun je kiezen voor de standaardinstallatie, of je kunt per onderdeel aangeven wat er wel en niet geinstalleerd moet worden. Heb je je keus gemaakt, dan staat er een tijdje een klein voortgangsvenster in je Bureaublad en dat eindigt in de mededeling dat MS Office is geinstalleerd. In je Startmenu, Programma's staan dan de snelkoppelingen naar de geinstalleerde onderdelen. Waar gaat er wat fout bij jou?

Volgens mij komt het installatie proces niet maar bij deze computer ziet hij wel dat de cd er in zit als ik het goed heb!
Als het zo is moet je dan daar op klikken en dan starten.

Als ik niet gelijk heb met wat ik denk moet je hier niks van aantrekken!

Het probleem doet zich voor bij iemand die ik help bij het oplossen van PC problemen. Deze persoon is een tweetal weken met vakantie dus over ongeveer 2 weken weet ik mogelijk iets meer. Tot die tijd even afwachten.

De installatie verloopt steeds zonder problemen. Maar als het programma gestart wordt gebeurt er gewoon niets. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat herinstallatie van Windows 98 dit probleem mogelijk kan oplossen. Morgen (30/7) ga ik dat proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan