MS word conflict met Iomega zipdrive?

Status
Niet open voor verdere reacties.

michel5150

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Ik heb een probleem met mijn Iomega zipdrive.
Het is een USB en ik heb een compaq deskpro 2000 (waar ik trouwens met geen mogelijkheid de bios in kom maar dat is een ander verhaal) met office 2000.
Nu......als ik in word bezig ben met een document dat is geconverteerd vanaf WP 5.1 dan krijg ik continu winword.exe foutmeldingen.
Ik kom er niet achter waar nu precies het probleem ligt......de zipdrive......word heb ik diverse keren opnieuw geinstalleerd.....de zipdrive ook trouwens dus ik hoop dat iemand dit probleem herkent en een oplossing heeft.

alvast bedankt

michel

Michel,

Een aantal mogelijkheden.
De kans dat het aan de Iomega Zipdrive zou liggen is niet echt logisch lijkt me. Zo ja, dan hoor ik het logische verband graag.
Het kan zijn dat het tekstconversie programma vanaf de Cd van MsOffice (nog) niet is ge-installeerd. Daar zou normaalgesproken om gevraagd moeten worden, zodra je een WP5.1 bestand wilt laden, maar als er een aantal keren bij het verschijnen van deze vraag op annuleren is geklikt heb je kans dat deze vraag na verloop van tijd niet meer komt.
Installeer dit onderdeel alsnog vanaf de CD.... !
Ik heb in het verleden (bedrijfsmatig) veel overgangsproblemen tussen Wp5.1 en Word op moeten lossen. Is dit wel gebeurd dan kan je nog het volgende doen:
1. Als je Wp5.1 nog hebt, vraag het betreffende 5.1-document daar dan nog een keer in op en sla het daar op als RTF of TXT-bestand.
Open het vervolgens in Word.
2. Open het bestand in Word, sla het op als tekst zonder opmaak (txt). Verwijder het originele Wp5.1bestand en open het txtbestand waarna je het opmaakt als .doc met behulp van het opmaakprofiel 'standaard', nadat je alle tekst (Ctrl-A) hebt geselecteerd. Vergeet niet het dan ook daadwerkelijk als Word-document op te slaan .....

Succes, Teun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan