msata ssd Dell Inspiron 17R SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijn95

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Hé,

Ik denk erover een Dell Inspiron 17R SE te kopen. Ik heb gelezen dat het daarbij mogelijk is een msata ssd erin te doen. Nu vraag ik me af of het veel zin heeft om dit erin te doen als de laptop voornamelijk gebruikt gaat worden voor gaming en studie.
Ook vraag ik me af welke keuze ik dan moet maken voor de msata ssd, maakt het uit wat voor één er in gaat? Heeft iemand misschien ervaring met deze laptop of heeft iemand misschien er zelf een msata ssd in gedaan?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

Grtz.

Een SSD levert natuurlijk veel snelheidswinst op, door je belangrijkste games en het besturingssysteem te zetten zal het gewoon allemaal een stuk sneller gaan. De tijd om een game te laden zal bijvoorbeeld veel korter worden.

Maar aangezien je de laptop nog niet hebt, weet je ook niet hoe snel hij nu is. Wat je zou kunnen doen, maar wat zeker wel een hoop geklooi is, om eerst als je er zeker van ben dat je deze laptop wil de laptop te kopen, en kijken hoe alles bevalt, en als je denkt dat het veel aangenamer zou zijn als het laden, een stuk sneller gaat kan je de ssd nog aanschaffen, alleen moet je dan wel alles opnieuw installeren/overzetten. (Of je moet er voor kiezen om je besturingssysteem niet op de SSD te zetten, maar dat lijkt mij niet logisch)

En als geld niet een extreem grote rol speelt, zou ik gewoon een SSD kopen, aangezien ik in mijn pc echt wel veel verschil merk.

Verder zou ik niet weten welke je zou moeten kopen...

Zin heeft het zeker, maar bedenk dat een ssd schijf vrij kostbaar is.
Aangezien er geen ruimte in genoemde laptop voor een 2de HDD is moet je al gauw gaan denken aan een 256Gb schijfje.
Maar aan de andere kant krijg je er ( tijdelijk ) een externe HDD gratis bij.
Heb zelf een OCZ in mijn laptop zitten die ik nooit meer zal omruilen voor een sata.

Oké, bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik idd ga doen wat sanderisbestok zei en ga wachten wat de laptop te bieden heeft zonder toevoeging van een ssd. Dan kan ik altijd nog zien of ik een ssd wil toevoegen of niet (ookal raak ik dan de gegevens kwijt...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan