MSconfig geen rechten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xiffix

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2010
Berichten
34
Hallo,

Ik heb het idee dat mijn PC sloom is, nu weet ik best wat van computers en wilde ik in MSconfig een aantal onnodige programma's uitzetten. Alleen als ik dat doe, en ik wil het opslaan dan werkt het niet. Ik krijg de volgende foutmelding: "Er is een Toegang geweigerd-fout opgetreden bij de poging om een service te veranderen. U dient mogelijk u aan te melden met een beheerdersaccount als u de opgegeven veranderingen wilt doorvoeren."
Ik ben gewoon op admin ingelogt, dus dat is niet het probleem.
Kunnen jullie mij helpen met dit probleem?

Dank Xiffix
 
Als je echt met adminrechten bent ingelogd en je krijgt dat bericht ben je wellicht getroffen door 'n virus die je rechten gijzelt e/o afgenomen heeft.
 
Laatst bewerkt:
Fijn om te weten,
en hoe weet ik dit zeker en hoe verhelp in het?
 
Als op meerdere plaatsen de toegang geweigerd wordt, b.v. als je een programma wilt deïnstalleren (configscherm>software) b.v., laat je virusscanner eens draaien of klik op de link in m'n handtekening en draai dat programma evt. in de veilige modus ( meestal F8)
Edit: Heb je de Pro of de Home-versie?
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb het probleem van geen rechten nergens anders, echt alleen bij MSconfig.
Ik er geen programmaatje die dat kan ipv MSconfig??

Ik zal ff virus scanner laten lopen.
 
Probeer het eens met Ccleaner onder de tab Gereedschap>Opstarten kijk daar of het je wel lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan