msconfig onthoudt instellingen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

skttrbrain

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2005
in mijn msconfig scherm heb ik alle programma's die opstarten als windows wordt opgestart uitgezet.

hier staan ook twee programma's bij waaronder mcafee update. deze heb ik ook uitgevinkt, maar deze komt toch telkens weer terug asl ik de computer opstart.

als ik dan weer naar msconfig ga, dan staan ze weer aangevinkt. ik heb na het uitvinken altijd eerst op toepassen (apply) geklikt voordat ik op close klikte. maar het probleem blijft.

weet iemand hoe ik dit permanent kan stoppen?

(overigens staat ook in mcafee alles uitgevinkt, en is ook daar de optie dat mcafee automatisch moet opstarten bij windows uitgevinkt).

Je doet daarna wel gewoon opnieuw opstarten? Anders heeft het geen zin. Ja je kan ook ervoor kiezen dat je de hele pc uitzet en volgende keer opnieuw opstart.

Maar dat je niet op krusje drukt. Omdat je geen zin hebt om em opnieuw op te starten :rolleyes: ;)

Nee, dat ligt er niet aan dat MSCONFIG vergeetachtig is maar dat McAfee detecteert dat 'ie uit het lijstje verwijderd is.
Omdat dit een mogelijke virusactie is plaatst hij zichzelf weer terug.

Meer processen doen dit.

Hoezo wil je trouwens je virusscanner uitzetten?

Indien je om welke reden (trouble shooting of zo) dit via msconfig wil uitzetten moet je wat betreft antivirus progs en firewalls naar Services en daar de door hun toegevoegede Services op handmatig of uit zetten.. Wanneer deze services op Auto staan worden deze bij de opstart weer gestart en zo ook het programma. :)

Tip maak op bureaublad nieuwe snelkoppeling en geef Services.msc als doel op, dan krijg je een snelkoppeling naar services op je Desktop, dus.. Spaart je weer wat omwegen tijdens klusjes als deze.. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan