Msconfig opstartregels verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adjoki

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Afgelopen zaterdag heb ik een schone installatie van XP-Home gedaan. De lente zit waarschijnlijk in mijn hoofd!!
Bij het installeren van de diverse programma's heb ik bijgehouden welke programma's een opstartregel in MSCONFIG plaatsen.
De volgende dag startte de computer niet meer op. Er misten opstartbestanden volgens het scherm. Ik heb toen geprobeerd met de herstelconsole een reparatie proberen uit te voeren maar daar heb ik geen kaas van gegeten en ten einde raad heb ik XP weer opnieuw geïnstalleerd. Harde schijf geformatteerd zodat alles schoon was. Vandaag bij het opstarten duurde het een eeuwigheid voordat ie voorbij het scherm was met het groene balkje. Toen bleek dat Norton, ZoneAlarm niet mee opgestart waren. In MSCONFIG gekeken en daar stonden de opstartregels niet meer bij. De regels zijn gewoon verdwenen evenals de regels die bij het toetsenbord en de muis horen. Deze doen het wel maar de muisaanwijzer vliegt over het scherm.
Alleen CTFMON staat er nog (aangevinkt) plus LVCOMS (webcam), msmsgs en msnmsgr die ik uitgevinkt heb.

Wie weet wat er aan de hand is? Heb ik een virus opgelopen in die Korte tijd? We hebben tussen de laatste installatie en het opnieuw opstarten vandaag alleen ge-msnd (geen bestanden etc ontvangen).

De volgende dag startte de computer niet meer op. Er misten opstartbestanden volgens het scherm
Volgens mij gaat het nu om de opstartbestanden van Windows lijkt me.
In jouw geval zou ik gewoon nog eens opnieuw beginnen. Je kunt er niet meer in dus dan wordt het een lijdensweg.
De opstart van programma's die je in msconfig zag.........dat heb ik 1 keer gehad. Raar gezicht maar in mijn geval was er een trojan aan het klieren. Het lijkt me dat alles mis is gegaan doordat je al meer Windows files mistte.
Ik zou het, zonder er veel tijd aan te besteden nog een keer doen. En formatteer dan niet snel maar grondig.

Ik heb nadat ie niet opstartte al een volledige installatie gedaan, de harde schijf heb ik toen grondig geformatterd en ook de andere harde schijven direct na de installatie geformatteerd. Om alles voor de derde keer opnieuw te doen zie ik niet echt zitten.

Gisteren heb ik ten einde raad weer een herinstallatie gedaan na een grondige format. Ik heb de IE patch geïnstalleerd, SP1, de drivers voor mijn draadloze muis en toetsenbord, Norton, ZoneAlarm en MSN 6.1. Vandaag de computer opnieuw opgestart en even op de internet site van de plaatselijke bieb gekeken. Toen Plus! voor XP geïnstalleerd. Ik heb de computer afgesloten en ca. drie uurtjes later weer opgestart. En ja hoor, grrrrr, weer de mededeling dat ie niet kon opstarten, hij mist het volgende bestand \windows\system32\config\system. Dit kan toch echt geen virus zijn. Zou het aan de hardware kunnen liggen. Geheugen, harde schijf of voeding? Wie weet het en hoe kan ik er achter komen?

Groetjes

Die heb ik inmiddels ook gevonden (in het Nederlands nog wel :D ). Ben nu voor de vijfde keer aan het herinstalleren :evil: :evil: . Kijken hoe lang dit goed gaat.

Je wordt er wel snel en handig van die ervaring :)
'k Ben benieuwd of je er uit komt.

Ja, je wordt er wel handig in. Zo onderhand ken ik Windows van binnen en buiten.
Op mijn legale XP Home cd staat wel de herstelconsole maar als ik met cd opstart krijg ik niet de keuze om de herstelconsole te starten. Om toch in die herstelconsole te komen moest ik eerst met een illegale, geleende (1000 maal excuses) xp pro cd opstarten wachten tot ik de "R" kon intoetsen en dan snel van cd wisselen. Ik heb de herstelconsole nu maar (ja mijn computer startte zowaar op) aan mijn opstartmenu toegevoegd. Voor het geval dat.

Het leuke is dat ik een vrouw ben en ook van vrouwen antwoord heb gekregen ;) . Waar zijn de mannen gebleven :8-0: ?

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes

Ik wist niet eens dat je een vrouw was en dat er nu alleen vrouwen reageren is volstrekt toeval en irrelevant! :evil: :D Ja, zo leer je nog eens wat door al dat gedonder qua herstelconsole, hopelijk opgelost?! :thumb:

Het is inderdaad niet relevant en ik bedoel het ook niet vervelend hoor. Sorry als dat zo over kwam.

De computer doet het nu, maar ik wacht nog even af of alles zo blijft werken.

Groetjes

Ik denk dat ik het probleem van het trage opstarten heb gevonden.
Ik had de nieuwste probeerversie van ZoneAlarm geïnstalleerd. Bij het opstarten bleef Norton 2002 hangen (auto-protect). Nu weer een oudere versie van ZoneAlarm geïnstalleerd en de computer start weer als vanouds (zo snel als het moet gaan na een herinstallatie).

Wordt vervolgd.

Groetjes

De gratis versie is ook heel goed. Sowieso beter aangezien oudere versies wat lekjes vertonen.

Bovendien geeft Norton 2002 ook wat probjes met ZA, advies is o.a. de nieuwste ZA te installeren.

Laatst bewerkt:
Wat die R betreft.
Herstelconsole en hetgeen waar ik het over had zijn 2 verschillende dingen.
Je start van de cd op en dan krijg je een keuze tussen opnieuw installeren met enter. Een ander is iets van repair en de laatste weet ik niet. Misschien wel er weer uit. In ieder geval je klikt op R en dan kom je in een soort Dos terecht. Op zo'n moment kun je via de a: files op de c: schuiven. Nu niet meer nodig voor je maar wie weet heb je er een andere keer wat aan.
Dit is handig als je ook niet meer via de veilige modus kunt werken.

Hoi Adjoki,

Ik had laatst ook problemen met opnieuw installeren.
Steeds de opdracht format c: gegeven, maar tijdens de installatie ging er dan steeds weer van alles mis. (Tot 7 keer toe! Ik ken de registratiecode zowat uit mijn hoofd.)
Toen las ik ergens dat er ondanks het formatteren toch nog gegevens op je HD achter kunnen blijven.
Om dat te voorkomen kan je de opdracht format c:\u geven. De U staat voor Unconditional (Onvoorwaardelijk).
Ik heb dat gedaan en de installatie verliep toen zonder problemen.
Natuurlijk moet je vóór het formatteren eerst de oude partities verwijderen en nieuwe maken met FDISK.
Misschien kun je dat ook eens proberen.

Problemen met de nieuwste versie van Zone Alarm kun je oplossen door de Internet Zone Security op Medium te zetten. Je bescherming is dan zeker niet minder, alleen worden allerlei onschuldige zaken niet meer geblokkeerd. In het log van ZA zie je dat alleen de High Rated items nog geblokkeerd worden.

Guus.

Laatst bewerkt:
En waar geef je dan die Format c:\u ?
Via de manier waarop ik de 'dos' benader of anders:
Wat die rommel betreft: dat klopt. Als je alle rechten hebt ingesteld krijg je die de volgende keer ook weer.
Alleen zijn de namen dan nummers. 500 admin 1003 user. Dat sleep je al minimaal mee.

Hieronder de procedure:

1. Backups maken.
2. Opstarten vanaf opstartdiskette en kiezen voor Opstarten zonder ondersteuning van cd-rom (Optie 3). DOS-prompt (A:\>) verschijnt.
3. Opdracht fdisk en dan Enter. Vraag voor ondersteuning voor grote schijven met J beantwoorden (staat al ingevuld) en op Enter drukken.
4. Primaire partitie verwijderen
5. Nieuwe primaire partitie maken en via Esc terug naar DOS-prompt
6. Met Ctrl + Alt + Delete opstarten zonder ondersteuning van cd-rom (3)
7. Opdracht format c:\u en dan weer Enter en de aanwijzingen opvolgen. Via Esc weer terug naar DOS-prompt
8. Opstarten met Ctrl + Alt + Delete en Windows CD-rom in cd-romstation doen
9. Optie 1 kiezen: Set-up starten van cd-rom
10. Windows installeren
11. Driver beeldscherm installeren
12. Software voor geluidskaart installeren
13. Software voor videokaart installeren
14. Software voor printer installeren
15. Anti-Virus software installeren
16. Software modem installeren
17. Als internetverbinding werkt Anti-Virus software updaten
18. Firewall installeren
19. Windows updates downloaden en installeren:
· Essentiële updates downloaden
· Niet-essentiële updates, eventueel incl. Windows Media Player 9
20. Outlook Express configureren
21. Office installeren
22. Essentiële updates voor Office downloaden en installeren

Ik doe het zo met win98SE, maar met XP moet dit practisch op dezelfde manier. Alleen stap 4 en 5 moeten anders als je meerdere partities wilt hebben. (Deze procedure is voor een schijf met één partitie. Dat is dan meteen de primaire partitie (C:))

Wil je je partities laten zoals ze zijn, sla stap 3, 4, 5 en 6 dan over.

Overigens is partitioneren niet moeilijk. Op http://www.schoonepc.nl/instal/partition.html kun je precies lezen wat het is en hoe je het doet. Op die site kun je in principe ALLES vinden wat betrekking heeft op een schone installatie van alle Windows besturingssystemen. En allemaal met heel duidelijke uitleg.

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt Guus abc! 'k wist nooit hoe ik weer vanaf het begin kon beginnen met XP. Weer een kladblok rapportje rijker!

Zo XP opnieuw installeren doe ik ongeveer hetzelfde, behalve dat je geen dos-diskette kan gebruiken.

Plotseling willen bepaalde programma's pas na 2 minuten openen. Wat dat nu weer is :o . Virus scanner erover heen, AdAware erover en niks gevonden. Op internet iets over langzaam opstarten bij XP gevonden. IK ga dat morgen wel weer uitzoeken. Zo blijft een mens bezig :mad: .

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan