Msconfig scherm via search in veilige modus niet benaderbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

jlinkels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Berichten
4
Wie kan mij helpen:

Om een programma te deinstalleren die niet normaal verwijderd kon worden heb ik dit geprobeerd in de veilige modus. Deze veilige modus heb ik via Msconfig moeten instellen omdat F8 niet pakt.

Het programma deinstalleren is gelukt.

Nu moet ik dus weer via msconfig het opstarten in veilige modus uitzetten.

Maar in de veilige modus start de opdrachtprompt niet meer op. Ik klik hiervoor op het vergrootglas op de taakbalk. Ook het veranderen van die opdrachtprompt in een balk (via eigenschappen op de taakbalk) om meteen te typen werkt niet. Want in dat balkje komt tijdens het typen geen letters. Op andere plekken kan ik wel gewoon typen.
 
MsConfig moet je niet benaderen met de opdrachtprompt. Type in het zoekvenster (bv op taakbalk) msconfig in en selecteer.
 
Ga in de verkenner naar C:\Windows\System32 en dubbelklik daar op msconfig.exe.
 
Is ook een methode om de app te benaderen :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een alternatief: Ik zou verwachten dat [Windows-toets]r toetscombinatie het Uitvoeren vakje naar voren brengt, waar je dan msconfig.exe kunt intypen en op OK klikken.

Tijs.
 
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Als de vragensteller maar niet de weg kwijt raakt !
 
@anton44: Had dan (voor het overzicht) in 1 posting even alle alternatieven bij elkaar gezet. Dus (bijv.):
a. in het Zoekvenster msconfig.exe invullen en erop klikken zodra gevonden.
b. blader in Verkenner naar C:\Windows\system32 en zoek daar het bestand msconfig.exe op en dubbelklik erop.
c. [Windows-toets]r toetscombinatie -> msconfig.exe

Tijs.
 
Sorry bedoelde het zoekvenster. Maar als je de beschrijving van mij leest werkt die dus niet.
Update:
Inmiddels door een andere simpele oplossing al geholpen. Windows toets + R

Dank jullie wel allemaal voor de tips. Het heeft geholpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zou je het voor de vragensteller nog moeilijke maken. Hij kampt met een probleem dat hij/zij zo snel mogelijk opgelost wil hebben, niet ?
als toevoeging: d. open de verkenner en type in het zoekveld msconfig
Zo zie je maar weer.... heel veel mogelijkheden en afhankelijk van kennis, kunde en voorkeuren gebruikt iedereen zo zijn eigen methode.

jlinkels heeft zelf een 5e mogelijkheid toegevoegd :thumb:

@jlinkels Wil je deze thread nu als "Opgelost" markeren ? (rechts boven)
Suc6
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@anton44: Je moet (naar mijn mening) wat gaan doen aan de haast waarin je je postings opstelt en post. Het valt je (bijv.) niet op dat Windows toets + R hetzelfde is als [Windows-toets]r toetscombinatie waar ik het over had.

Tijs.
 
Overvloed kan schadelijk zijn. Geldt voor ons allemaal.
 
Klopt, ook voor mij als helper, als ik wordt geconfronteerd met postings die geen oplossing toevoegen en niet wachten op of inspelen op een (terug-)melding van de vragensteller, zoals postings #6.

Soms (lees: vaak) is het beter om even te wachten op wat de vragensteller met de gegeven tips doet en wat zijn resultaten of vragen daaromtrent zijn.

Natuurlijk staat het je (als helper) vrij om (als het lang duurt, minstens een dag of 5) even bij de vragensteller te informeren wat er met de gegeven tips gedaan is en wat de resultaten ervan waren. Per slot van rekening worden de tips niet voor niets gegeven, dus een terugmelding vanuit de vragensteller is wel zo netjes.
Verder is er nog het Helpmij Watchdog systeem, waarbij de vragensteller (elke 14 dagen geloof ik) gemaild wordt dat er 14 dagen geen reactie (meer) is geweest in zijn vraag (niet van de vragensteller zelf en ook niet van de helpers).

Tijs.
 
Ik vind dit niet de plaats om over werkwijzes te discussiëren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan