msconfig

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
782
Beste helpers..

msconfig bij uitvoeren duurt gem 2 minuten voor het tabblad verschijnt.

Sinds een maand heb ik een schone installatie van xp door een erkend bedrijf laten doen.

Verder heb ik niet al teveel programma,s op de achtergrond draaien en check ik regelmatig op spyware .

Ook c cleaner is regelmatig aan het schoonmaken, maar toch duurt het zo lang voordat ik msconfig krijg te zien.
Iemand een idee¿

gr. Marcel
 
Dat is inderdaad vreemd. Ool al eens gescant op Virussen?
 
Heb gescand, gelukkig geen virussen.

Maar nu¿

b.v.d. marcel
 
Na de schone installatie van Windows Xp ging het toen wel snel met msconfig? Anders dan een systeemherstel uitvoeren.
 
dat is nu het rare ervan,,, juist na de schone installatie ben ik dit tegen gekomen.

Daarvoor is dat nooit geweest.

gr. marcel
 
Defragmenteer eens een paar keer ,en kijk dan nog eens hoe lang het duurt!!
 
Anders dat erkend bedrijf opbellen die je Windows Xp opnieuw heefd geinstalleerd en je probleem uitleggen. Normaliter opent msconfig direct na de enter (OK) toets. Defragmenteren zal niet echt helpen na een verse installatie!
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door l.slaats.
Anders dat erkend bedrijf opbellen die je Windows Xp opnieuw heefd geinstalleerd en je probleem uitleggen. Normaliter opent msconfig direct na de enter (OK) toets. Defragmenteren zal niet echt helpen na een verse installatie!

Heb dit aangegeven omdat dit een eigen ervaring is , en baat het niet dan schaat het ook niet.
 
bedankt voor jullie antwoorden,

Bellen zal ik wel doen, mischien iemand nog een suggestie verder¿

zo,n standaard windows functie die dan zo langzaam is, is een raadsel.

b.v.d
Marcel
 
ben naar desbetreffende winkel geweest, en die hadden geen verklaring ervoor, dus laat staan de oplossing.

Het is geen kwalijk iets , maar mochten er experts zijn die dit kunnen verklaren graag.

b.v.d voor alle reacties, en bedankt voor de afgelopen reacties op dit item.

vr. groet
Marcel
 
Bedankt voor je antwoord , en heb kaspersky laten draaien, gelukkig daar niks mee gevonden.

Heb zelf met google gekeken, maar zie nergens berichten over mijn euvel.

Ben bang dat er geen antwoord is...


vr. groet
Marcel
 
In de windows/ systeem32 mapje stond ook een snelkoppeling naar msconfig of het progje zelf kijk of je hem kan vinden en probeer hem van daar te openene
 
MSCONFIG.EXE-0043FD31.pf
C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Binaries
C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386
MSCONFIG.EXE-35E4DAE9.pf

dit heb ik gevonden bij zoeken in de mappen, een daarvan opende wel snel,
nl : C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Binaries

De rest is onbekend en kon niet duidelijk openen tenzij geschikt programma er bij is.

misschien dat dit iets betekent¿

gr. Marcel
 
nu snap ik t niet meer,,,

nu ff geprobeerd bij uitvoeren, msconfig, en ging weer vliegensvlug.

Ik zal het morgen nog weer proberen na opstart en dan kijken of het zo blijft.

gr. marcel
 
Geplaatst door 1marcel
nu snap ik t niet meer,,,

nu ff geprobeerd bij uitvoeren, msconfig, en ging weer vliegensvlug.

Ik zal het morgen nog weer proberen na opstart en dan kijken of het zo blijft.

gr. marcel

Ik hoop inderdaad dat het dan zo blijft voor je. Je hebt geen enkel idee waardoor het is gelukt? iets verwijderd, iets aangevinkt, iets toegevoegd e.d
 
helaas....

Na nieuwe opstart daarnet, weer een kleine 2 minuten voor tabblad msconfig.

Waarom het gisteren wel snel ging¿ mischien omdat ik via window map het geopend had en die ging wel snel open, maar wat me wel opviel dat zijn uiterlijk wat anders van kleur is, als die via uitvoeren en dan msconfig.
Vervolgens ging daarna het via uitvoeren wel weer snel, maar dat is nu helaas al weer geschiedenis.

Tja, nu weet ik t zeker niet meer.

gr. Marcel
 
Heb net een nieuw bericht geplaatst over systeem herstel, dat niet wil lukken.

Maar verder op dit item nu is dat als ik msconfig wil oproepen en dit dat weer na 2 min verschijnt , krijg ik gelijk melding dat mijn virus scanner niet aanstaat , terwijl alles aanstaat.

Alleen door opnieuw opstarten van virus scanner gaat de melding weg.

Dit gebeurt nu pas , als ik msconfig wil oproepen.
Dus een nieuw iets is er aan toegevoegd.

Ik geloof dat dit wel een moeilijk onderwerp wordt, hopelijk dat iemand iets weet¿
gr. Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan