MSG-bestand openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

oogstweg 2

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Weet iemand een aardig programmatje om Outlook-msg-bestanden te openen? Ik wil graag mijn mailberichten bewaren als msg (dan zitten ook alle bijlagen er bij). Openen kan ik deze msg-berichten op dit moment niet, omdat bij ons Outlook op de server draait.
Ik zoek dus een klein programmatje (liefst gratis) dat ik lokaal op mijn PC kan plaatsen, waarmee ik de berichten (incl bijlagen) kan openen

Gert

Dit is wel het soort programma dat ik bedoel, maar dit is een 30dagen trial, dus dan zit ik over 30 dagen dat ik het pakket moet aanschaffen.

Het gaat inderdaad om Outlook dat op de server draait, en dus niet lokaal op de PC is geinstalleerd. Als je het msg-bestandje aanklikt krijg je de vraag met welk programma je het wilt openen. Ik kan dan niet aan geven dat dit met Outlook moet gebeuren, omdat dat niet op mijn PC staat. Ik zoek dus een programma dat lokaal kan draaien, waarmee ik het msg-bestandje kan lezen. Je kunt bijvoorbeeld het gratis Outlook-express daar ook voor gebruiken, maar eigenlijk zoek ik een nog lichter programmatje.
Gert

ja, ik zou de ict afdeling eens vragen een goede installatie te doen..
aan een msg bestand moet automatisch Outlook gekoppeld zijn. Dit is trouwens standaard/normaal na een installatie.
Heb je al eens geprobeerd op een andere computer, of met een andere inlog een msg te openen? Ik heb het namelijk ook een keer gehad: maar dat was op 1 computer en alleen als ik inlogde. Bij iemand anders op die computer ging het goed, en als ik op een andere computer inlogde ging het ook goed.
De oplossing was toen: het 'profiel' weggooien (heeft de ict afdeling gedaan), dat wilde ik graag, ik had er toch niets belangrijks in staan.

Leuke Lex, is gedateerd uit mei, denk niet dat er nog iemand reageert.

toch wel. Het 'probleem' is nog steeds niet opgelost. Ik bewaar mijn msg-bestandjes inmiddels wel, als ik deze wil openen, dan voeg ik het als bijlage in een mailtje in, en dan kan ik het openen. Wel omslachtig duzz.

Probleem nogmaals is dat lokaal geen outlook geinstalleerd is. Als ik dus op een msg-bestandje dubbelklik, vraagt hij waar het bestandje mee geopend moet worden. Op mijn eigen PC staat geen outlook, dus ik kan het bestandje niet openen. Ik kan op dat moment ook niet bij het programma outlook op de citrix komen.

Ik durf niet te zeggen dat mijn systeembeheerder er niets van heeft begrepen, maar het werkt nu eenmaal zo bij ons. Ik kan dat niet veranderen. Het enige dat ik nu dus nog zoek is een programma'tje dat ik lokaal kan installeren, waarmee ik de msg-bestandjes mee kan openen. En dan niet een of ander kostbaar pakket, daarvoor krijg ik bij mijn baas de handen niet op elkaar. En een demoversie, die na 45 dagen niet meer werkt heeft ook niet zoveel zin.

Dus: ik zal de suggesties nog eens met mijn systeembeheerder opnemen, maar als iemand nog wat weet houdt ik me aanbevolen

Laatst bewerkt:
aha, jullie hebben citrix. Dus heb je een Citrix venster (window) waarin je normaal gesproken werkt. Daarin heb je ook Outlook, en sla je email op. Een c-schijf heb je dan eigenlijk niet, want dat zou de c-schijf zijn van de citrix server.
Het zou allemaal wel moeten werken als je in je citrix een email opslaat als msg (dat zal dus dan in je home directory moeten, of in een publieke (project?) directory. Dan dubbelklikken (in je citrix nog steeds) zou gewoon Outlook gestart moeten worden.

Maar, je slaat de msg op op je c-schijf (hoe?), waarom? Is het omdat je soms niet ingelogd bent en wil je dan de email hebben?
En als je de email toch wil lezen, doe je dat via een bijlage in een mailtje, dus dan heb je wel Outlook?

Ben erg benieuwd.

Het wordt nog ingewikkelder. Ik wil het eigenlijk niet opslaan op mijn PC, maar op een aparte lokale server op mijn vestiging. Dus niet de Citrix-server, die staat op ons hoofdkantoor. Op de server op mijn vestiging hebben we alle documenten per client opgeslagen. Deze server wordt ook dagelijks gebackupt. Misschien zou het beter zijn als op de citrix-server ook alle clientgegevens worden opgeslagen, maar gezien de performance van de citrix-verbindingen is daar niet voor gekozen. Kortgezegd, alleen Outlook en enkele andere programma's draaien op de citrix, de rest van de programma's draaien lokaal op de PC, bestanden worden op de lokale server opgeslagen.

Het begint me nu inderdaad wel te duizelen, ik haak af.
Rest me nog twee opmerkingen: als je in citrix wel toegang hebt tot de client (klant?) directories, kun je de email daar opslaan en daar ook openen.
Ik vrees echter dat je twee gescheiden werelden hebt. Volgens mij kunnen die twee werelden wel samen, maar goed daar weet ik te weinig van.
De andere opmerking is dat mocht je inderdaad meer met msg willen gaan opslaan, dan is het programma mailtofile misschien een oplossing. Dat gebruiken wij (ook met citrix) ook voor het opslaan van alle email per klant en project. Voor het openen van de msg heb je echter altijd outlook nodig. En, dat is ook wel handig omdat je er dan op kunt antwoorden, of de bijlagen alsnog kunt openen. Maar, goed, hoe jij dat voor elkaar kunt krijgen weet ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan