msg bestanden terugplaatsen in outlook.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
ik heb de email backup gemaakt als outlook item msg bestand.
Helaas niet als pst bestand.
Hoe kan ik deze terugplaatsen in microsoft outlook?

Laatst bewerkt:
Zover ik kan zien werkt het als volgt (gebruik een kopie van een .msg bestand hiervoor):
Maak Outlook niet beeldvullend, zodat je er wat in kunt slepen.
Sleep vanuit Verkenner het .msg bestand op de mailmap in Outlook waar je 'm wilt hebben. Hij zal aangeven dat het gekopieerd wordt.
Als het goed is (zojuist bij mij werkte dit) staat dan de mail in de mailmap.

Tijs.

Ik kan hem er in slepen. Maar vervolgens krijg je bij het openen een popup die zegt of ik het bestand wil openen of opslaan.
Opslaan Waar? Doe ik openen dan een popup> De bestandsbijlage xxxx.msg is nog geopend in een ander programma. Wijzigingen in dit bestand gaan verloren tenzij u de wijzigingen in een ander bestand opslaat. Kies hiervoor in het andere programma op microsoft office knop en kies vervolgens opslaan als.

Het programma's msg pst converter kun je maar voor 10 mails gebruiken. dan werkt ie niet meer....helaas.

Laatst bewerkt:
Ik ondervind dat niet (heb Office 365, dus gebruik een Exchange mail-account).
Zelfs als ik het .msg bestand verwijder dan kan ik nog steeds de mail raadplegen die ik zojuist in de map gesleept heb.

Ik vermoed dat het met het type mail-account te maken heeft. Bijv. verwacht ik dat het niet goed werkt op een IMAP mailaccount, als je het .msg bestand sleept in een map die wordt gesynchroniseerd (zoals Postvak IN).
Mogelijk ondervindt je geen problemen als je een nieuwe mailmap maakt (niet onder Postvak IN etc. maar direct onder het hoofdniveau in de mappenstructuur) en daar dan wat test-MSG's in sleept..

Tijs.

Ik heb gmail, versatel en icloud. Ongeacht waar ik ze insleep ziet hij het als mail die ergens anders is geopend en die ik opnieuw moet opslaan.
Zal wel iets in microsoft outlook zijn. Helaas.
Verschillende msg pst converters geprobeed. Maar allemaal houden ze ermee op na een paar mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan