• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Msgbox bij dubbelklik op samengevoegde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbeeee

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Ik ben bezig een macro te maken dat wanneer men dubbelklikt op een samengevoegde cel (C6: D6), dat er een melding verschijnt. Omdat het een samengevoegde cel is, heb ik het bereik een naam gegeven, maar nu kom ik er ff niet meer uit.

De code die ik heb is:

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Excel.Range, Cancel As Boolean)

If Target.Address = "Bedrijfsnaam" Then
        MsgBox "Van deze klant is reeds een dossier!"
    End If
End Sub

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Excel.Range, Cancel As Boolean)

[B]    If Target.MergeCells = True Then[/B]
    End If
End Sub

Wigi

Hoi Wigi,

Dank voor je snelle reactie. De macro werkt! Het lastige is echter dat de cellen C6: D6 niet de enige samengevoegde cellen zijn. C7: D7, C8: D8 zijn bijvoorbeeld ook samengevoegd. Ik wil eigenlijk geen melding als deze cellen worden aangeklikt.

Hahaha! Dat is de beste oplossing die ik hier gehoord heb! Gewoon niets doen, dan gebeurt er ook niets...! Haha! :D :thumb: Top Wigi!

Maar even zonder gekheid, mijn collega's moeten er mee werken en die schat ik (uit ervaring) niet al te hoog in qua excel, dus vandaar dat ik het eigenlijk graag goed wil hebben. Indien het simpelweg niet mogelijk is, dan hoor ik het ook graag. Ben zelf ook nog steeds aan het uitproberen. Ik heb nu de volgende code:

Code:

If Target.Name = ("Bedrijfsnaam") Then
    End If
End Sub

Het probleem is dat ik nu bij alle samengevoegde cellen een foutmelding krijg, BEHALVE bij C6: D6... :confused: Ik krijg ook nog steeds geen msgbox als ik hier op klik....

Je kan bvb. Target.Row gebruiken en in een IF kijken of dat 6 is of niet.

Enneuh

Hahaha! Dat is de beste oplossing die ik hier gehoord heb! Gewoon niets doen, dan gebeurt er ook niets...! Haha! :D :thumb: Top Wigi!

Dat was maar om te zwanzen hé :thumb: Vandaar de smiley achter mijn post toen.

Hoi Wigi,

Na alle posts van jou die ik inmiddels heb gelezen, ken ik jouw humor, haha! :D

Ik heb de code geprobeerd zoals jij hebt en ook die werkt. Het lastige is alleen dat in cel G6 ook wat ingevuld moet worden en daar dus ook een melding verschijnt. Ik had verwacht dat mijn vraag echt heel simpel was, maar dus niet.... :confused:

Wat wellicht ook nog een mogelijkheid is:
Cel A1 is gekoppeld aan de informatie in de samengevoegde cel C6: D6. Cel A1 neemt deze informatie automatisch over. Wellicht dat het mogelijk is dat er een melding verschijnt, zodra cel A1 wijzigt???

Zet eens een voorbeeldbestandje en wat er precies moet gebeuren als je op de cellen dubbelklikt.

Bijgaand even een voorbeeldblad. Ik hoop dat het zo wat duidelijker wordt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan