• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Msgbox bij niet ingevulde velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco Hoeksma

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
50
Hallooo,

ik zou graag een msgbox willen krijgen met een foutmelding wanneer één veld niet is ingevuld! Deze moet dan de verwerking stop zetten en kan pas worden uitgevoerd als er een getal is ingevuld in het dan lege veld (zie bijlage)

Ik heb zelf zitten proberen maar kwam er niet uit:

If range (H13, H15 etc) = "" Then
Msgbox "Nog niet alle velde zijn ingevuld!"
End if

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Marco Hoeksma
 

Bijlagen

  • Voorbeeldje.rar
    8,1 KB · Weergaven: 38
Dit kan zeker, maar waarom gebruik je samengevoegde cellen? Over het algemeen leveren die meer problemen op dan ze oplossen. Probeer maar eens de functie:

=AANTAL.LEGE.CELLEN(

en duid dan met de muis aan vanaf H13 tot en met lijn 23.

VOORAF moet je eens denken wat het antwoord zal zijn. Had je het juist?

Wigi
 
Okeej! Ja dat maakt hem idd al weer stukken makkelijker!! :)

Heb nu:

If Range("N15") > 5 Then
MsgBox "U heeft nog niet alle velden ingevuld!", vbCritical
End If

Dan komt idd het scherm tevoorschijn, maar dan stopt de rest van de macro niet!! Het is dan de bedoeling dat de rest van de macro nog niet wordt uitgevoerd, aangezien nog niet alle gegevens zijn ingevoerd! Welke regel moet ik daar voor toevoegen?
 
Plaats

Code:
Exit Sub

voor de

Code:
End If

Wigi
 
Hooraayyyy!! :thumb:

Alweer geholpen! Volgens mij wil ik veel dingen die boven mijn kunnen met excel liggen! Ik kom vaak wel een eind, maar toch altijd beetje hulp nodig!

Bedankt maar weer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan