• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MsgBox: hoe kan ik de afmetingen gelijk krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

trainers

Verenigingslid
Lid geworden
8 feb 2012
Office versie
MS 365
MsgBox: hoe kan ik de afmetingen gelijk krijgen.

Bijvoorbeeld:
Code:
Sub Who_Is_Who()
    MsgBox Environ("USERNAME")
End Sub

Geeft een heel kleine MsgBox omdat mijn Username ADMIN is.

Maar:
Code:
Sub Message()
    tFilename = "Doggersbank onderwater Biljartclub"
    MsgBox Title:=tFilename, Buttons:=vbInformation, prompt:="Deze functie is alleen beschikbaar voor gebruiker Trainers" & vbNewLine & vbNewLine & "en niet voor andere gebruikers." & vbNewLine & "" & vbNewLine & vbNewLine & ""
End Sub

Hoe kan ik de MsgBoxen altijd hetzelfde formaat geven?

Groeten,
Trainers

Bijlagen

Gebruik een Userform om zelf een MsgBox variant te maken.

Je kan natuurlijk ervoor zorgen dat de teksten die je wilt laten zien altijd dezelfde lengte hebben, door de strings aan te vullen met spaties. Die zie je niet in de Msgbox. Is nog wel eenvoudig te programmeren ook, al is een Userform waarschijnlijk een beter idee. Maar je kan het eens proberen.

Het idee van OctaFish over het aanvullen met spaties bracht me op het idee om er een string met een vaste lengte voor te gebruiken.
Dat kan op de volgende manier met een string die in dit geval altijd 250 tekens lang is:
Code:
Dim Bericht As String * 250

Sub test()
    Bericht = "Dit is een heel lang bericht van maximaal 250 tekens"
    MsgBox Bericht
    Bericht = "Kort bericht"
    MsgBox Bericht
End Sub

Probeer het eens.

Laatst bewerkt:
Edmoor,

Dat is vindingrijk!