• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Msgbox na het plakken van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

arvie76

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2016
Hoi,

Ik heb een bestandje gemaakt waarin een macro zit die een bepaalde reeks cellen leeg maakt, en in de eerst cel van deze reeks de tekst zet "Plak gegevens hier". Werkt top.

Code:
Sub reset()
'maakt de hele kolom A leeg
Range("A:A").ClearContents
Range("A1").FormulaR1C1 = "Plak hier de gegevens uit VBN"
Range("A1").Select
MsgBox "Vergeet niet de mail te sturen naar de tellers", vbInformation, "Info"
Sheets("Waarden").[Mailen].Visible = True

End Sub

Maar nu wil ik eigenlijk dat zodra er in de kolom A weer nieuwe gegevens worden geplakt er een msgbox naar voren komt. Want nu komt de msgbox direct na leeg maken van de cellen. Is werkbaar maar het mail mag pas nadat er nieuw gegevens geplakt zijn.
Alles vind plaats op het tabblad Waarden

Het mooie zou zijn dat als de gegevens geplakt zijn, deze komen uit een ander systeem ook dan pas de knop mailen naar voren komt.

Voorbeeld toegevoegd

Heden een voorbeeld toegevoegd.

Laatst bewerkt door een moderator:
plaats uw msgbox op het einde van de code waar je de VBN ophaalt.

Waarom exporteer je de gegevens niet vanuit 'Ga naar EVBN scherm te beoordelen risicoposten.' Je weet nu toch nooit wanneer de laatste kopieer actie heeft plaatsgevonden en wanneer het onzin bericht moet komen. Nagenoeg elke msgbox is voor gebruikers hoogst irritant en worden zonder te lezen toch weggeklikt. "Weet u het Zeker?" Nee maar klik toch op ja.

Aanvulling

Ik wil de msgbox als soort reminder gebruiken, dat ze niet vergeten op de maandagen een mail te sturen. De mail optie zit in het bestand verwerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan