Msgbox op berekend veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

vosbert

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2015
Ik zit met een klein probleempje waar ik de oplossing niet helemaal voor kan vinden.

Ik heb een formulier in access waarin een berekend veld "gem"

deze berekend het gemiddelde van 4 andere velden. Dit werkt op zich goed. Wat ik nu echter zou willen is als de waarde in "gem" boven bijvoorbeeld 30 uitkomt er een msgbox verschijnt.

In een afterupdate van het veld "gem" heb ik onderstaande geprobeerd. Echter komt er geen foutmelding maar ook geen msgbox. Wie kan me even op weg helpen

Code:
Private Sub Gem_AfterUpdate()
If Me.Gem >= 35 Then
        MsgBox ("de waarde is hoger dan...")
    Else
    End If
End Sub

Goedenavond,
Als je de code bij "aanwijzen" van het formulier zet zou het wel kunnen werken. In het veld "gem" kan het niet werken.
Groetjes Jan

Tenzij de berekening wordt geïnitieerd doordat je op het formulier de vier velden invult. Dan heeft <Bij aanwijzen> geen enkel effect. Overigens zou ik de berekening in de query zetten, ben je er vermoedelijk ook vanaf.

OctaFish,

de berekening wordt inderdaad op het formulier geïnitieerd. Via het formulier worden de vier velden ingevuld.
De oplossing van jhdw werkt dus niet tenzij je met de cursor het formulier aanwijst.

Hoe krijg ik de berekening in de query?

De formule op de betreffende velden zetten in de gebeurtenis <Na Bijwerken> van de vier velden. Wel rekening houden met lege velden, anders werkt de formule niet.

OctaFish

heb het nu in het laatste veld gezet deze moeten namelijk alle vier verplicht ingevuld worden.

Werkt nu

Allen bedankt voor de aangeboden oplossingen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan