Paradoxx
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 nov 2007
Goedemorgen weer.
In een bestand die door mijn collega's wordt gebruikt voor het maken van een dagplanning, wil ik bij het openen van het bestand een keuze geven. Of men opent het bestand voor het maken van een nieuwe dagplanning, derhalve een inputbox voor het ingeven van een nieuwe datum, of men wil het bestand alleen inzien zonder wijzigingen te maken, derhalve hoeft er niets te gebeuren.
Ik heb het volgende, maar bij het openen krijg ik een foutmelding
: Sub, function of property verwacht. Ik zie niet wat ik fout doe.. (het is nog vroeg... en nog geen koffie gehad)!!
In ThisWorkbook Open wordt de volgende sub aangeroepen:
In een bestand die door mijn collega's wordt gebruikt voor het maken van een dagplanning, wil ik bij het openen van het bestand een keuze geven. Of men opent het bestand voor het maken van een nieuwe dagplanning, derhalve een inputbox voor het ingeven van een nieuwe datum, of men wil het bestand alleen inzien zonder wijzigingen te maken, derhalve hoeft er niets te gebeuren.
Ik heb het volgende, maar bij het openen krijg ik een foutmelding

In ThisWorkbook Open wordt de volgende sub aangeroepen:
Code:
Sub OpenenBestand()
Dim keuze As VbMsgBoxResult
Dim myDatum As String
keuze = MsgBox("Wil je een nieuwe dagplanning gaan maken?", vbYesNo + vbQuestion)
myDatum = InputBox("Geef de datum op voor de nieuwe dagplanning (dd-mm-jj)", "Datum opgeven", Today + 1)
If keuze = vbYes Then
myDatum
Else:
Exit Sub
End If
Sheets("totaal").Range("A2").Value = myDatum
End Sub