msgbox verschijnt tweemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Ik tracht een msgbox enkel te laten verschijnen wanneer ik een subformulier aanklik: <tabNaamFrm_Click>. Deze gebeurtenis, net zoals andere gebeurtenissen <subfrm_Enter>, <Form_Current>, <Got_Focus>, enz. worden tweemaal uitgelezen. Een maal bij het openen van het parent-formulier en een maal bij het openen van het subformulier. Dus mijn boodschap verschijnt ofwel tweemaal ofwel eenmaal maar telkens bij het openen van het hoofdformulier. Bestaat er een gebeurtenis die enkel de boodschap toont wanneer het subformulier aangeklikt wordt? :(

Vast wel, maar wat wil je precies met die msgbox? Een subformulier zit in een container en waarschijnlijk heb je 'm daar op getriggerd. Containers doen niks. Je kunt de gebeurtenis dus beter aan een object binnen het subformulier hangen.

Op het subformulier staat een knop die de gebruiker naar een lijst brengt die aangepast moet worden. De beheerder stelt de datum in tot wanneer deze lijst aangepast mag worden. Is de datum niet overschreden, wordt de boodschap "Je moet eerst nog de lijst aanpassen ..." getoond. Deze boodschap zou enkel getoond mogen worden op het moment de tab waarin dit subformulier staat, aangeklikt wordt. Op dat moment wordt de knop ook zichtbaar, anders onzichtbaar en geen boodschap. Nu wordt bij het opstarten van de applicatie deze boodschap reeds getoond. Dit is vervelend en hinderlijk voor de medewerker.

Heb het probleem opgelost: heb een label in het hoofdformulier gezet op de tab, zonder bijschrift en heb hier een gebeurtenis <Bij klikken> opgezet. Werkt perfect. :d

Beetje omslachtig en ook niet nodig, maar als je er mee uit de voeten kan: prima :).

Tuurlijk. Alleen weet ik niet precies wat je gedaan hebt, omdat ik de db niet heb met het probleem. Ik vermoed dat je de msgbox op de verkeerde plek triggert.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan