• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

msgbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

rg027

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
Hoi,

Ik zou graag een waarschuwing krijgen als een een cel in één werkblad lager is dan 0. Iemand een idee?

Wat denk je van het change-event van een werkblad?

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target < 0 Then MsgBox "DE waarde is kleiner dan nul"
End Sub

Heb jou code in het werkblad gezet doch deze doet het niet. Kan de reden zijn dat er een formule is de cel staat?

De cel die je verlaat wordt gecontroleerd, al deze een waarde lager dan 0 bevat krijg je de melding.
Het is ook mogelijk om iedere keer dat iets verandert het gehele werkblad te laten controleren, maar dit zorgt voor veel vertraging.
Zit je verandering altijd in een bepaalde range?

Beste J,

Inderdaad zijn het altijd dezelfde cellen die veranderen.Het is zo dat uit een rooster een bepaalde argumenten samengeteld worden. Dit aantal word afgetrokken van een maximum. Dus indien het maximum min het aantal argumenten een -waarde weergeeft moet ik die melding krijgen via een msgbox.
Hoop dat men uitleg duidelijk is anders hoor ik het wel. Alvast dank voor je reactie.

Dit zou het dan kunnen worden, waarbij alleen wijzigingen in A1 tm C15 worden gemeld. Dit kun je naar hartlust aanpassen.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim objCell As Range
Application.Volatile
For Each objCell In Range("A1:C15")
If objCell.Value < 0 Then MsgBox "Er is een negatieve waarde gevonden"
Next objCell
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan