msgsrv32 en meer fouten

• Onderwerp starter Onderwerp starter juno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

juno

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2001
Sinds verleden week verschillende fouten.

Opstarten goed, de programma's bij de klok laden met flinke pauzes en na opstarten IE kwam kort daarna een foutmelding
OE op 0028: FFO3DFCO in VXD USBD (01) + 000004AO
Deze proberen te zoeken maar de specifieke fout is niet te vinden.
Ook kwam dan de melding msgsrv32 reageert niet, na de taak beeindigen kon ik weer verder.

Uitgebreide schijfcontroles gedaan, IE 5.5 gerepareert,
Windows 98se setup opnieuw gedaan, leek goed maar daarna zag ik storingen in de muis, soms komt tijdens aanklikken of typen de zandloper en daarna loopt de computer vast.
Of hij scrolde iets hoger dan de bedoeling was met resultaat een verkeerde bewerking.
Door die vertraging besloten om de nieuwe 3 maanden oude Microsoft Intellimouse Explorer te verwijderen en met de standaard muis te proberen op de ps2.

Leek gisteren goed te gaan, later een melding van active desktop herstellen en sloot computer niet goed af.
Alle beveiliging die wenselijk is staat op de computer, geupdate enz.spybot. hijack this uitgevoerd
Zonealarm maar eens opnieuw geinstalleerd en een online virus/trojanscan gedaan, niets te melden.
Vanochtend starte niet Norton en vsmon probleem.

In msconfig proberen om bepaalde programma's uit te vinken maar het stond weer vast.
De muis werkte weer vertragend dus dat zal de reden wel zijn.
Computer overnieuw gestart en had heel even geen internet en email, kort daarop was deze weer goed.

Nu kan ik wel werken met de muis, zie nog geen storing maar verwacht die beslist wel.
Ik weet dat de melding msgsrv32 veel voorkomt, overal betrekking op kan hebben maar kan er nu dus niet uit wijs worden waar het in zit.

Als ik ctrl/alt/del intik zie ik deze programma's

Explorer
Navapw32
Zonealarm
Eprompter
Vsmon
DrWatson
Cpunumber
Startupmonitor
Systray
Mdm
minilog
Qttask

Zou graag dit opgelost zien zonder de optie van alles opnieuw installeren, want een packard Bell, met zijn oude software, chello opnieuw en netwerk/router zit ik niet echt op te wachten.

Post eens een HiJackThis log.
Doe eens een register scan.

Is je geheugen bank in orde?

Ik zal een Hijack log plaatsen in het daarvoor bestemde topic, wacht even tot er daar weer gepost kan worden.

Wat bedoel je met registerscan, met welk programma ?

Geheugentest met memtest bedoel je, nog niet gedaan dus komt ook in orde.

Gisteren een aantal programma's niet mee laten opstarten, het Internetten ging zonder problemen.
Later op de avond weer die msgsrv32 reageert niet.
Vanochtend bij het opstarten probleem met epromter (email), deze kon geen update uitvoeren, had wel Internet.
Weer msgsrv32 reageert niet, nogmaals computer opgestart.
Toen dus grote vertraging bij het laden van de taakbalk, active desktop probleem ( uitgezet) en weer opnieuw opgestart.
Snel werd scherm geladen, maar bij aanklikken van eprompter direct blauw scherm met weer die melding
OE 0028: FFO3DFCO in VXD USBD (01) + 000004AO

Gekeken bij systeemifo, geen hardware conflicten.
Zie wel dat er vanaf de tweede computer gemeld wordt dat er geen netwerk is, hij ziet deze dus niet meer.

Wat betekend zo'n fout VXD USBD, is dat misschien een fout met driver, DLL of is de Netwerkconfiguratie niet goed.
Als ik daar nou een antwoord op had dan zou ik ook weten wat ik moest doen.
Denk ook niet dat het zin heeft om nogmaals windows setup te draaien, misschien zit het in hetgeen er aan vast hangt.

Krijg op deze manier ook geen mogelijkheid om veel dingen uit te voeren, ben al blij dat ik deze tekst kan neerzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan