Msi 460 Hawk

Status
Niet open voor verdere reacties.

menmoeder

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2008
Haloo iedereen, ik zit met een klein en raar probleempje vooral!

Ik had onlangs een msi 460Hawk gekocht, opzich niets mis mee, paste mooi in mijn systeem.

Nu, hij doet alles perfect, in games... Kan er zeker niet van klagen! Ook heb ik hem al overklocked, en heb hem mooi stabiel laten staan op 850/1700/1880

Maar, ik ging hem voor en na benchen. (3d Mark vantage), voor dat ik hem overklockde kreeg ik maar een score van 9000 (wat uiteraard zeer weinig is!) en na de klock kreeg ik nog maar een vrij lage score : van maar 10.000.

De temps zijn onder stres (met de koeler op 80%) maar 34 °C, hij vertoont niets artifacts (heb hem al voor 4 uur laten stressen, hier was de max temp maar rond de 50°C!)

Dus weet iemand misschien hoe dit kan?

Mijn systeem :

cpu : intel coro i7 860 @3.6ghz met corsair H50 Series
geheugen : Corsair xms3 8gb 1600mhz met dominator fan erop.
voeding : Xilence 700 wat redwing gamers edition
gpu : msi 460 Hawk
Case : Antec 1200

Dus airflow en al genoeg denk ik, weet iemand misschien aan wat het kan liggen?

mvg,

Heb je de juiste drivers geinstalleerd? probeer ook de nieuwe van de site te downloaden.
Controleer ook of je de oude wel hebt gedinstalleerd.

Heb ik al allemaal van bij het begin gedaan ^^, ik gebruik nooit men cd. Haal de drivers direct van het internet af... Mmmh, anders probeer ik eens niet de msi drivers, maar de nvidea drivers he... Zal dat eens eerst testen,

Ik zal dalijk ook even een benchmarkje draaien.
Heb er net ook een GTX460 ingeprikt.

Tijdelijke downgrade :) nu ik m'n 5870 nog goed kon verkopen.

Ik zal dalijk ff een screentje posten

10.000 is toch prima.... de hoogste is 14.000! en jouwe is lucht gekoeld en hoe is je airflow in je kast?

EDIT:

De gene met 14.000 heeft hem misschien buiten in -39 geplaatst....

Laatst bewerkt:
Mijn score met een enkele GTX460 768B versie
I7 920 @ 3.6Ghz

Beter als ik verwachtte eigenlijk.
Aangezien m'n overgeklokte 5870 een grafic score had van 19111
En phisics wordt nu overgenomen door de gtx en dat zie je ook terug in het cpu gedeelte

Niet, draait gewoon stock.
Het is de Club 3D overclocked edition. Loopt standaard op 750Mhz.
100 minder als de TS nu heeft.

Ik heb net de laatste driver gedownload van de nvidia site.

Jahaha, airflow in men kast meer als goed ^^!

Eneuh, ik heb een msi hawk 1 gb! draaiend standaart op 780mhz!
En zelfs na men overklocking kom ik nog niet in de buurt van hem!

850mhz.. Dus, ik heb er nu juist de echte standaart drivers van nvidia opgezet, eens opnieuw benchen, en zal ik ook eens een screen plaatsen :).

Nu is het dus blijkbaar wel normaal, ik haal nu een bench van 16204 punten met men hawk, Blijkbaar zijn de echte drivers van nvidia beter als die van msi :D.
Maareuh, ik krijg hem spijtig genoeg niet echt verder geklockt dan 850mhz. Heeft iemand nog enige tips? Misschien iets in het bio aanpassen? Want de kaart haalt met 850 onder stres (100%) en de fan op 100% maar een 50-55 graden, dus niet overdreven hoog...

Laatst bewerkt:
meer volt opzetten denk ik maar ik ben geen overklok pro dus ik ga hier niet te veel over zeggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan