MSI Deployment met GPO naar gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordy14nl

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Hallo,

Momenteel zit ik met een klein probleem te worstelen waar ik op google eigenlijk niks over kan vinden.
In de policy's van 2008/7 kan je heel leuk MSI's deployen naar gebruikers. In mij situatie werkt dat goed. Ik kan verschillende applicaties aan groepen koppelen en aan die groepen gebruikers!

Alleen het probleempje waar ik mee zit:

Wanneer GebruikerA van GroepA op de computer inlogd word zijn applicatie (bv. Google Earth) netjes geinstalleerd.
Wanneer GebruikerB van GroepB komt, Word ook zijn applicatie geinstalleerd. Maar kan die ook de applicatie gebruiken die voor de vorige gebruiker uit een andere groep is geinstalleerd.
Wanneer GebruikerA van GroepA weer inlogd heeft hij de applicaties van GoepA en GroepB. En dat is niet helemaal de bedoeling.

Hoe kan ik ECHT applicaties aan gebruikers koppelen? (Verwijderen tijdens afmelden misschien?)
Heeft iemand daar een leuke oplossing voor?

Hallo,

Dat is niet mogelijk. Omdat je het aan groepen koppeld is dit niet mogelijk en het word lokaal op die machine geinstalleerd.

Bedankt voor je reactie hoe kan wel krijgen wat ik wil?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kennelijk wordt de applicatie, dan voor "All users" lokaal geïnstalleerd en niet op account. Het zou lijkt mij wel degelijk mogelijk moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Hij komt gewoon in C:\Program Files. Maar hoe kan ik wel krijgen wat ik wil? Virtualisatie?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe doen bedrijven het dan, die ook verschillende applicaties gebruiken, waarvan de andere afdeling niks mee mag? Vaak is een account lokaal geen administrator en kan deze enkel de door het bedrijf aangeboden software (laten) installeren.

Vele maken gebruik van SCCM en een SMS server;
http://en.wikipedia.org/wiki/System_Center_Configuration_Manager

De software wordt lokaal op account basis geïnstalleerd.

De gebruikers die ik had waren ook geen Administrator. Het zijn Roaming (user)accounts waarvan de profielen op de server worden opgeslagen.. Ik zal eens een kijken naar SCCM en SMS

Kijk even of de msi een silent functie heeft in de vorm van een switch command.
Dan kun je hem in het login script zetten.
Als je in dos naar de map gaat waar de msi in staat kun je eventueel install.msi /? in toetsen om te kijken welke switches je tot je beschikking hebt.

b.v.
install.msi /s /y

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan