MSI DKA790GX Platinum herkent niet alle geheugensloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Hallo,

Mijn MSI DKA790GX herkent niet meer alle geheugensloten.
Ik heb 2x 2GB modules. Na het schoonmaken startte hij niet meer op.
Nu had ik een aantal uur geleden uit slot 2 de geheugenmodule eruit gehaald, toen startte hij wel weer normaal op.
Dan dacht ik dat de module zelf kapot was, maar als ik hem omwissel met de module die in slot 1 zit, werkt hij ook gewoon.
Op het moment dat ik slot 1 en slot 2 gebruik start hij niet op. Nu gebruik ik slot 1 en slot 3 en werkt hij wel gewoon met 4GB.
Kan dit kwaad dat ik slot 1 en 3 gebruik? En waarom werkt slot 2 niet? Kan het zijn dat slot 2 defect is? Heeft dit gevolgen op de rest van mijn bord?

Mvg,
Rajeev

Ik denk dat er een defect aan het moederbord is.
Nee, het kan geen kwaad om ander sloten te gebruiken, maar let er wel op dat de meeste geheugensloten in paren werken (dan werkt het sneller).
In het handboek van het moederbord staat welke sloten dat zijn. Meestal hebben de gepaarde sloten dezelfde kleur.

Kan dat gevolgen hebben op de rest van het moederbord?
Snap niet dat het na een schoonmaak beurt kapot gaat.
Het waren inderdaad 2 groene en 2 oranje. Ze waren beide in de groene, waarvan 1 slot niet meer werkt.

Tja, of er nog meer kapot is aan het moederbord dat zal te tijd moeten leren.
Maar als het probleem ontstaan is na een schoonmaakbeurt is het heel goed mogelijk dat er nu vuil zit in het geheugenslot dat het "niet meer doet".
Ik zou die maar eens flink doorblazen met een busje compressed air.

Thanks! Net gedaan en werkt weer perfect. Niks defect dus aan het moederbord!
Thanks man!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan