MSI gaming laptop speelt games traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gruttepi3r

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2017
Berichten
4
Sinds bijna twee week heb ik een probleem bij het spelen van zwaardere games. Als ik een zwaarder(PUBG, FC4, ROMEII) spel speel dan beweegt het beeld schokkerig het lijkt alsof het in slowmotion gaat. Dit probleem heb ik één keer eerder gehad en toen was het een paar dagen later weer opgelost. Dit keer duurt het me echter wat te lang. Denk zelf dat het aan de instellingen van de videokaart ligt, heb een aantal dagen geleden het nieuwste nvidia stuuringsprogramma gedownload in de hoop dat dat zou helpen, maar helaas. Met mijn hardware zou ik die games makkelijk zonder problemen moeten kunnen spelen.

Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen, heb zelf niet zoveel verstand van computers.

specs: MSI GE 70 2QD Apache
Nieuwste windows 10 versie
Nvidia GeForce GTX 950M
Intel(R) core(TM) i7-4720HQ CPU 2.6GHz
8 GB ram
1920 x 1080, 60Hz
64-bit operating system, x64-basedprocessor
 
Klinkt een beetje alsof er programma's mee draaien op de achtergrond. Sluit eens zoveel mogelijk programma's af (taakbeheer).
 
Daar heb ik al wel vaak bij gekeken, hoe zou ik makkelijk kunnen uitzoeken welke gesloten kunnen worden? En starten die dan niet meer vanzelf op.
Tijdens het gamen is meestal ca 70% van mijn werkgeheugen in gebruik.
 
Het kan aan de software liggen, maar ook aan de hardware.
Het is en blijft een laptop, dus de koeling (of gebrek aan) kan zorgen dat de hardware te warm wordt en dan gaat terugschakelen in snelheid om hiermee permanente schade door oververhitting te voorkomen.
Als je aan het gamen bent, hoor je de ventilator ook hard blazen? Is de lucht ook warm en voel je de luchtverplaatsing duidelijk of wat lafjes?

Er zijn wel tools om de GPU te stresstesten.
Bijvoorbeeld Furkmark: http://ozone3d.net/benchmarks/fur/

Deze eens laten draaien en kijken wat het met de temperatuur doet.
Als de temperatuur te hoog oploopt dan klokt de GPU dus automatisch terug wat je in de framerate wel weer moet kunnen zien.

Dit is echter geen tool voor de gemiddelde gebruiker.
Lees je goed in voordat je dit gaat installeren/uitvoeren.
Dit advies is voor eigen risico!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Daar durf ik me nog niet aan te wagen.
Tijdens het gamen van zware games is de laptop meestal ca 65 graden, er zit een extra koelsysteem ingebouwd en heb een cooling standaard erbij. Ik denk niet dat dat het probleem, het is ook iets wat van het ene op het andere moment gekomen is. Eerst had ik nergens problemen mee. En nu is het beeld verre van vloeiend vanaf in de eerste seconden in het spel.
 
Daar heb ik al wel vaak bij gekeken, hoe zou ik makkelijk kunnen uitzoeken welke gesloten kunnen worden? En starten die dan niet meer vanzelf op.
Tijdens het gamen is meestal ca 70% van mijn werkgeheugen in gebruik.

Probeer eens onder taakbeheer --> tabblad Prestaties. Hier zie je het processor en het GPU gebruik. Staat het CPU of GPU gebruik tijdens het gamen op 100%?
Onder tabblad Processen kun nog zien welke toepassing teveel gebruik heeft. Ik zou zo-ie-zo proberen zoveel mogelijk programma's (tijdelijk) te sluiten voor het spelen van een game, denk aan antivirus, MSI software, backup software, browsers.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank, ja die staat tijdens het gamen idd op 100%, de game gebruikt hem ook voor 100%.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan