MSI GT628 VS Alienware M11X

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomaskoelen

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2009
Ik krijg voor mijn verjaardag een nieuwe laptop (waarvan ik zelf overigens de helft moet betalen). Ik zit te twijfelen tussen de MSI GT628 en de Alienware M11x.
Het grootste verschil, de grootte, maar in mijn geval: Size doesn't matter.
Prestaties van de hardware verschillen niet erg veel:

MSI:
Intel Core2Duo T6600
Nvidia Geforce GTS 160
Windows 7.

Alienware:
1,73 GHz SU4100
Nvidia Geforce GT 335M
Windows 7.

De Alienware heeft natuurlijk wel een blitz uiterlijk wat ik wel stoer vind.
iemand een kwaliteit vergelijking of een andere reden om een keuze te maken?

Groeten, Thomas.

Hoi thomas,

Eigenlijk zit er een enorm verschil tussen die twee laptops. Je vergelijkt een 15.6 inch laptop met een 11.6 inch. (Heb zelf ook erg getwijfeld wat ik nou wilde. Heb uiteindelijk de alienware verkocht en een 15.6 inch laptop gekocht.)

Ik heb zelf de m11x r2 met i7 gehad, echt een prachtig apparaat. Maar toch heb ik hem na een tijdje verkocht. Het leek mij vooral leuk om een laptop on the go te hebben, maar wat bleek, ik merkte dat ik zelf hem meer aan de stroom had zitten dan dat ik hem overal mee nam en uren op de batterij plezier had. Dit moet je goed overwegen. Of je vaak buitenhuis bent met de laptop etc.

Qua peformance is de msi velen malen sneller dan de alienware m11x. De processor en de gpu zijn een stuk sneller. De su4100 is nou ook niet een parade paardje van de alienware. Kan hem zeker niet aanraden voor spellen die enige cpu kracht nodig hebben.

Je betaalt voor de alienware ook om het kleine formaat van de laptop. Wat ten koste gaat van de peformance. Waarbij je met de msi waar voor je geld krijgt voor peformance.

Dus om er een conclusie aan te breien.

Alienware m11x must have als:

- Je vaak op weg bent en je wilt af en toe een spelletje erop spelen en dergelijke.
- Je een kleine portable laptop wilt hebben die makkelijk te vervoeren is. En niet een stopcontact bij de hand hebt.

Msi:

- Meer peformance voor je geld.
- goed spellen willen draaien.
- Een goed scherm om spellen op te kunnen spelen. (zelf vond ik voor thuis het scherm van de m11x toch iets te klein).

Een kleine laptop met matige peformance ( vergeleken met de msi) of een grotere maar krachtigere laptop.

Ik hoop dat ik je een eindje op weg heb geholpen. Sta open voor vragen. :thumb:

Groeten,

Daniel
-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan