Msi Kt 4 V

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Hallo allemaal !

Ik heb van een kennis een MSI-KT4 overgenomen met een Athlon XP 2000+ en 512 DDR 400 geheugen. Ik had nog en kast met voeding van een P III 450 Mhz staan (Max 250 W.)
Het bord goed gemonteerd en in de kast gezet met een 40 gig Maxtor , een Geforce 2 MX400 , een floppy en CD-speler.
Als ik opstart zie ik geen beeld; begint na een halve minuut een soort brandweersirene: hoog - laag zonder ophouden.
Kan dit signaal betekenen dat de voeding kaduk c.q. ontoereikend is ? (AMI-bios)
Moet ik een 350 Watt voeding kopen of is er iets anders ernstig mis ?

Vast hardstikke bedankt !
Harry.

Moet er niet een aparte(extra) voedings kabel naar het moederbord voor de processor?
Net zo als bij de Pentium 4 het geval is.

250 Watt is wel aan de lichte kant, maar kijk eerst of je even een voeding kunt lenen, voordat je een nieuwe aanschaft.

Als alles goed gemonteerd is is de kans zeer groot dat de voeding ontoereikend is (ervaring :( ).

Ik zou inderdaad even een andere voeding proberen.

Vast bedankt u allen !

Ik heb alles nog eens goed nagelopen : video kaart en alle aansluitingen oke. Dus ga ik morgen proberen er een 350 Watt voeding in te zetten. Ik hou jullie op de hoogte .

Harry.

Hallo allemaal !
Gisteren heb ik er dus een 350 W voeding (nieuw) ingezet.
Helemaal niets dus: geen beeld, geen bios-beeps.
Ventilatoren draaien, power-led brandt. Zou het zin hebben het bord te resetten ? (CMOS-clear)
Er zitten op een bracket 4 diagnose-leds. (D-Bracket-optional) Die "zeggen" dat de processor C.Q. koeling niet goed gemonteerd zouden zijn.
Alle tips zijn welkom.
Harry.

Dat komt mij zeer bekend voor.
Heb het zelfde probleem gehad en was met een andere voeding op te lossen.
Vertel eens wat voor merk voeding je hebt gekocht, toch geen q-tek :(
En moet het mobo met één of met twee voeding-stekkers worden aangesloten?

Heb je al een bios reset gedaan?
Je hebt namelijk best kans dat de CPU fan geen toerental bewaking heeft, als dit in de bios wel is ingeschakeld zal de bios dus denken dat de fan niet draait en het systeem niet verder opstarten en een hele mooie 'brandweersirene' produceren.
Het kan natuurlijk ook dat je de CPU fan op een verkeerde (casefan) aansluiting gestoken hebt.

Hallo !

Maestro bedankt en de rest ook.
Het BIOS gereset. en toen kon ik in het BIOS onder PC-Health
de Fan-control uitschakelen, want hij werkte prima.
Inmiddels XP Pro al geinstalleerd en alles loopt voorspoedig.
Dus: Probleem opgelost !!
:thumb: :thumb: :thumb:
Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan