MSI KT6 Delta moederbord draait niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ToniZ

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2003
Ik had stiekem gehoopt jullie nooit meer te hoeven schrijven, maar jullie wisten al m'n problemen op te lossen!! En nu heb ik er weer eentje voor jullie!

Na mijn verhaal in http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=141176 was dat opgelost.

Nieuw probleem: Na voorgaande problemen gehad te hebben besloot mijn computer weer wat anders raars te doen, namelijk mijn 120 Gb harde schijf leeggooien, mij Windows '98 en XP pro opnieuw te laten installeren (op de 20 Gb schijf) en blablabla ik was het zat en besloot een nieuw moederbord te kopen (kwas al niet zo te spreken over de Jetway en ik had effe geld teveel ;-))

PROBLEEM:
Ik besloot na tweakers.net, kieskeurig.nl en verdere informatie bij Funprice (Enschede) de MSI-KT6 Delta-LSR (http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=474) te kopen (€ 99). Thuisgekomen geïnstalleerd en toen:
Processor (AMD Athlon 2100+) geïnstalleerd, Cooler d'r op, geheugen (512 Mb DDR PC 2100) d'r in, de harde schijf (de 20 Gb met besturingssytemen) en VGA kaart (ABIT Siluro FX5200 128Mb) aangesloten. Powerbutton gepushed, gewacht, NIX!!!!
AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH geschreeuwd.
Een extra optie geïnstalleerd bijgeleverd bij moederbord: Een lampjessysteem dat fouten aangeeft (zie: http://www.msi.com.tw/program/service/faq/faq/esc_faq_list.php?L_kind=1&L_CHIP=all, en de 2e vraag: What are the LED definitions of D-Bracket2?) . Alle lampjes beginnen dus te branden (rood), wat betekent dat de processor niet goed is of niet goed geïnstalleerd, ook met oude processor (700MHz Athlon) deed ie het niet. Ook niet met 32Mb GeForce Hercules VGA kaart.
Terwijl ik nu, met m'n ouwe moederbord (de JetWay) en dezelfde athlon 2100+ processor, dit zit te typen!!

Weet iemand hier wat te doen?

Sorry voor het hele verhaal, maar moet toch een beetje duidelijk zijn?

Alvast bedankt, Toni Z.

misschien raar hoor maar heb je de bios jumper goed staan ??

er zijn al wat mensen die een probleempje heben met,
dit type bord kijk maar op het msi forum.
zo is er ook een kleine bug met namen koude start.
hoop wel dat het verholpen woord omdat ik dus ook,
deze versie wilden kopen

Een soort van extra USB drive en Bluetooth"ding", werkt als soort tray achter in de computer. Deze kun je aansluiten op het moederbord bij de LED lampjes en Switches (bij HDD LED, Power Switch enz, speciale optie).

Zoelas het boekje het zegt: Integreerd 4 LED's waarmee gebruikers systeemproblemen kan analyseren door 16 verschillende combinaties van lichtjes. Vooral handig voor gebruikers die overclocken enzo (wat ik dus (nog) niet gedaan heb :-))

Ik heb dus vier rode lampjes, wat zoveel betekent als (citerend uit boekje:) Systeem Power ="ON", de lampjes blijven rood branden als de processor is beschadigd of niet goed geïnstalleerd is.

Hij is in ieder geval wel goed geïnstalleerd met cooler, maar op mijn oude JetWay mobo werkt hij wel gewoon.

Ik kan dus ook niet via de monitor dingen veranderen (BIOS ofzo) want die gaat verder niet aan (wel contact met VGA-kaart), maar alleen van die lampjes en beschrijving uit boekje uitgaan over wat er fout is.

http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_detail.php?UID=474 op pagina 48 van 125 staat dat ding beschreven, kan zosnel geen plaatje online zetten :-(

Wel donders handig ding lijkt me trouwens.

Laatst bewerkt:
Virtuosa heb je daar misschien een linkje van? Kheb gezocht, maar forum is kenneliijk niet fijn te bereiken!! en ik vind niks in de manual

Is het trouwens nodig om de ATX 12V Power Connector aan te sluiten, of is alleen de ATX 20-Pin PwrConnector genoeg. Dat eerste heb ik namelijk niet. mijn voeding heeft geen 12V Power Connector!!!!

Ook nooit nodig gehad trouwens!

Die eerste is niet noodzakelijk bij AMD-systemen.

Heb je het BIOS al eens gereset met de jumper?

Ik heb nu een nieuwe voeding geregeld, en het werkt (dat met de v12 connector). Ik ben nu met het moederbord aan het werk!! Nog wel wat problemen, maar ik knutsel er nog effe wat aan en anders kom ik terug!! Bedankt voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan