MSI Laptop upgrade

• Onderwerp starter Onderwerp starter luck7
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hey allemaal,

Ik heb even een vraag met betrekken tot het bijplaatsen van RAM in mijn MSI laptop. Ik heb het ge72 2QC-209NL model. Als het goed is zit daar nu 8gb 1600mhz RAM in en is er plek voor nog een module.
Betekent dit dat ik deze bij kan plaatsen?

Daarnaast heb ik gelezen dat de SSD in mn laptop een M.2 module is. Ik kan echter nergens vinden of er nog zo'n M.2 slot vrij is. Zo ja dan zou ik graag nog een SSD bij plaatsen.
Wie kan mij verder helpen?

alle hulp wordt gewaardeerd!

Groeten,
Luck

Memory
Technology DDR3L 1600MHz
Memory SO-DIMM slots x 2
Maximum up to 16GB
Dit staat er idd in je manual.
Als er geen speciale lijst op de support site staat zou de keuze die hiermee overeen komt ok moeten zijn.

Tav de M2:
What is Solid State Drive
This notebook may be equipped with a Solid State Drive (SSD). The solid state
drive is a storage device that stores data on solid state flash memory. Do not
remove or install the SSD when the notebook is turned on. The replacement of SSD
should be operated by an authorized retailer or a service representative

Ok... een M2 is een insteek type en das gevoeliger voor verwisselen dan een normale SSD, maar het kan wel.
Zal eens kijken hoe duur ze zijn...

Edit:
https://tweakers.net/categorie/674/...ayqlYzMLM1AdFlijpJVtJKlkYGlko6SuaWpkVJsbW0tAA

Welk type M2 heb je?
SATA of M.2 (PCI-e 3.0 x4)

Ik heb al wat gevonden, moet zo even weg, zoek zelf effe ertussen, er zijn zelfs filmpjes
https://www.google.nl/search?client...type+upgrade&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Laatst bewerkt:
Thanks voor het helpen zoeken!
De video beschrijft idd vrij duidelijk hoe ik de boel kan vervangen!

Gezien de prijzen voor een M2 SSD wacht ik nog even met het vervangen daarvan...

Nogmaals dank!
Groet,
Luck

Hoi,

Ik ben even zo vrij geweest om je vraag naar het notebook Of aankoop daarvan te verplaatsen komt daar even beter tot zijn recht.Succes met je vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan